17.07.2017 @ 17:30

Hvis du drømmer om din helt egen cykel, lavet præcist på dine personlige mål, så er drømmen måske ikke så langt væk, som du tror. Hos Spaghetti Cycling Imports kan drømmen blive til virkelighed.

Udviklingen af landevejscykler nærmest eksploderer i disse år. Men alligevel ligner rigtig mange rammer hinanden og design og lakering er ofte konservativ for at ramme den bredeste målgruppe.

 

Hvis du vil skille dig ud fra flokken, så er Sarto fra Italien måske en mulighed. Her kan du nemlig få en cykel som i den grad skiller sig ud fra mængden og giver dig ultimativ performance og chancen for at udleve din egen designdrøm.
 

Spaghetti Cycling Imports hjælper de skandinaviske kunder fra drøm igennem proces og hele vejen til færdigbygget drømmecykel.

 

Sarto - håndbygget i Italien

Hvem er så Sarto? ”Svaret er 100% italiensk, håndbygget lækkerhed” lyder det fra direktøren i Spaghetti Cycling Imports, Jimmy Trolle.  

 

Og det håndbyggede, det er der i den grad noget om.


Faktisk betyder Sarto skrædder på italiensk og netop skrædderkunsten er det som kendetegner cykelproduktionen hos det lille firma fra sagnsomspudne Venedig.

 

Her har teamet nemlig specialiceret sig i custom-produktion af carbonrammer, som laves fuldstændig på kundens mål. Hvert eneste rør på cyklen kan laves specielt til kunden.


Man får altså en cykel, som passer 100 % og som er bygget præcist, som man ønsker det.

 

Det gælder også cyklen hvor finish, design, farver og lakering skabes i tæt samarbejde med kunden, som beviset på det ultimative, personlige udtryk.

 

Antonio Sarto startede med at bygge cykler allerede tilbage i 1950 og har altid arbejdet tæt sammen med de store mærker i Itallien. Sarto har i mange år været Campagnolos foretrukne partner, når det gælder cykler. I 2016 bestilte de ikke mindre end 200 Sarto-rammer for at bruge dem som democykler for deres nye Potenza-geargruppe.

 

Som det ofte gør sig gældende i Italien, så bliver det hel i familien hvor sønnen Enrico de seneste 20 år også har været en del af fabrikken. En fabrik som i dag producerer omkring 2500 rammer om året.

 

I tillæg til ’Made-to-measure’-produktionen producerer Sarto producerer også standardstørrelser, som fås i kollektion i en række lakeringer. Der er også en mellemvej, hvor man selv bestemmer design og lakering, men vælger en ramme i standardstørrelse. Derved opnår man en stærk personlig cykel, men billigere end hvis man vælger at få en speciallavet ramme.

 

Hvordan foregår det?

Selve processen starter i Danmark hos Spaghetti cycling Imports.

 

En rutineret bikefitter finder de helt rigtige mål ved hjælp af det anerkendte Retül-måleudstyr.


Her omsættes objektive målinger og kundens erfaringer og præferencer til en geometri hvor alt fra længde på rør til vinkel på saddelpind samt forgaffel tegnes ind og sendes ned til Sarto.


Når man ved fælles hjælp således har fundet frem til den rammegeometri og -mål, som passer kunden absolut bedst, sættes rammen i produktion.

 

 

Imens bliver der arbejdet i såvel den danske som italienske designafdeling med at finde det design og de farver, som kunden ønsker.

 

”Tit får vi bare en billede af en cykel, som kunden har set på en ferietur til eksempelvis Italien og som vi så prøver at genskabe - enten helt eller delvist på den nye ramme” siger Jimmy Trolle.

 

”Det er en utroligt spændende process og vi har lavet nogle helt utroligt flotte rammer det seneste år til vores Sarto-kunder. Der er alt fra en fuldstændig sort-i-sort ramme til en ramme med guld og sølvspejlakering. Alt er stort set muligt og vores egen designer og designeren i Italien hjælper kunden med processsen” fortsætter han.

 

 

Hele processen fra opmåling og fitting til endeligt resultat tager cirka ti uger, men så har man også en cykel, der er helt unik og ”one-of-a-kind”.

 

 

Billigere end du tror

Sarto har været foholdsvist ukendt i Danmark indtil 2016 hvor Spaghetti Cycling Imports tog over på distributionen i Skandinavien. De har allerede leveret omkring 20 standardrammer og 30 specialbyggede rammer. Kunder kan vælge at købe rammen selvstændigt eller få den monteret med lige netop de dele, man ønsker sig.

 

Custom-rammer er ikke helt nye på markedet, men typisk er det en dyr fornøjelse, at få lavet sin egen cykel på mål. Her skiller Sarto sig også ud, for en personlig ramme kan faktisk betales for penge.

 

 

Priserne på et komplet rammekit ligger fra 20.000,- kr. og op - en konkurrencedygtig pris sammenlignet med toprammerne fra andre producenter.

 

Forskellen er, at hver eneste cykel er håndbygget og med al den ”passione” man kan mærke, når man først har sat sig op på en Sarto.

 

Sarto kan ses og opleves hos Spaghetti Cycling Imports i Holte.

 

Spaghetti Cycling Imports
Skovlytoften 33
DK - 2840 Holte
T +45 7025 9026
M +45 2338 6270

 

Test: Trek Madone Gen. 8 SLR 9 AXS – Den ultimative aerocykel?
En af sæsonens mest omtalte cykler er næsten et perfekt blend mellem fart og vægt, hvilket giver rytteren optimale betingelser for at præstere. Uanset om man er en af de hurtigste ryttere i verden eller en almindelig motionist.
Udlev cykeldrømmen for et overkommeligt beløb
Det måtte jo komme på et tidspunkt - leasing af cykler - og dét koncept har man taget til sig og udviklet på i den silkeborgbaserede koncern Unico. 
Konkurrence: Vind en letvægts-børnecykel fra woom
Vind en børnecykel med Motionsfeltet.dk. 
EM-oversigt: Resultaterne og medaljetabel
Få her det store overblik over EM i cyklecross 2024.
Produktfokus: Favero Assioma Pro MX-2 og Assioma Duo watt-pedaler
Anders Lund har fået nyt job
Tidligere rytter og landstræner Anders Lund har nu fremtiden på plads. 
Bjarne Riis forudser stor dansk succes i Touren
Bjarne Riis forventer dansk Tour-succes næste sommer. 
Her er Tour de France-ruten 2025
Ruten til næste års Tour de France er netop blevet offentliggjort i Paris.
”Vingegaard-effekten” er stadig større trods fænomenalt hjemmebane-VM, mener træner
VM på hjemmebane i Ballerup Super Arena blev en enorm succes, og opbakningen var enorm fra de danske fans. Alligevel tror den tidligere rytter Jimmi Madsen, at en vis Tour de France-vinder appellerer mere til fremtidens ryttere.

Instagram #motionsfeltet

ANNONCE

Grand Tour-etape slutter i Slovenien ifølge medie
Skal man tro det slovenske medie Siol, får Slovenien en etapeafslutning i næste års Giro d’Italia. 
Stor VM-oversigt: Få alt det bedste fra danskernes magi i Ballerup
En stor uge ved VM i banecykling i Ballerup er slut, og der har været danske succesoplevelser på stribe. Feltet.dk har her samlet alle reaktionerne fra danskerne hele ugen.
Vingegaard-beslutning revses af Bruyneel: Ikke en grund
Jonas Vingegaards beslutning om at afslutte sin sæson tidligt undrer Johan Bruyneel.
Følg Lombardiet Rundt på Feltet.dk's app
Kom helt tæt på Lombardiet på Feltet.dk's app. Følg danskernes kamp imod Tadej Pogacar og co. 
Verdensstjerne har besluttet sig om fremtiden
38-årige Nino Schurter har taget en beslutning, om han vil fortsætte eller stoppe karrieren.
Officielt: Her afholdes EM i Gravel
Det er lige blevet annonceret at Finland bliver værtsnation for Europamesterskaberne i Gravel i 2027. 
Nyt cykelmagasin på gaden
Motionsfeltet.dk har sendt et nyt efterårsmagasin på gade. 160 sider med masser lækkert stof til motionisten eller pendleren.
Mørkøv vil have fingrene i Vingegaard: Jeg håber selvfølgelig utrolig meget
Den kommende landstræner i landevejscykling, Michael Mørkøv, vil have Jonas Vingegaard med til diverse mesterskaber.
Læserbrev: Pokal eller kiste?
Den teknologiske udvikling har gjort cykelsporten langt farligere, argumenterer Jan Louis Svenningsen i dette læserbrev. Han kræver derfor handling for at øge sikkerheden. 
Danmark får ny landstræner
DCU har skiftet landstræner.
Simon Andreassen bliver verdensmester
Simon Andreassen vinder VM i mountainbike på marathondistancen.
Vild træningstur: Evenepoel er klar til VM
Remco Evenepoel ligger ikke på den lade side her halvanden uge før VM.
”Det var så grotesk” – store sikkerhedsproblemer til dansk licensløb
Sikkerheden var ikke i orden til licensløbet i Lejre i weekenden, melder flere sportsdirektører.
Som en gazelle på savannen – testkørsel af Gazelle Eclipse T11
Feltet har prøvekørt en elcykel fra hollandske Gazelle. En ”neutral” indstilling til elcykler fra testerens side blev vendt til decideret begejstring.
Test: Envy Light sommertøj fra Re-Behave
Et lækkert sommersæt med fine features og med en holdning til miljøet.
Test: Trek Madone Gen. 8 SLR 9 AXS – Den ultimative aerocykel?
En af sæsonens mest omtalte cykler er næsten et perfekt blend mellem fart og vægt, hvilket giver rytteren optimale betingelser for at præstere. Uanset om man er en af de hurtigste ryttere i verden eller en almindelig motionist.
Udlev cykeldrømmen for et overkommeligt beløb
Det måtte jo komme på et tidspunkt - leasing af cykler - og dét koncept har man taget til sig og udviklet på i den silkeborgbaserede koncern Unico. 
Konkurrence: Vind en letvægts-børnecykel fra woom
Vind en børnecykel med Motionsfeltet.dk. 
EM-oversigt: Resultaterne og medaljetabel
Få her det store overblik over EM i cyklecross 2024.
Produktfokus: Favero Assioma Pro MX-2 og Assioma Duo watt-pedaler
Anders Lund har fået nyt job
Tidligere rytter og landstræner Anders Lund har nu fremtiden på plads. 
Bjarne Riis forudser stor dansk succes i Touren
Bjarne Riis forventer dansk Tour-succes næste sommer. 
Her er Tour de France-ruten 2025
Ruten til næste års Tour de France er netop blevet offentliggjort i Paris.
”Vingegaard-effekten” er stadig større trods fænomenalt hjemmebane-VM, mener træner
VM på hjemmebane i Ballerup Super Arena blev en enorm succes, og opbakningen var enorm fra de danske fans. Alligevel tror den tidligere rytter Jimmi Madsen, at en vis Tour de France-vinder appellerer mere til fremtidens ryttere.

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk   •   Cookieindstillinger

Andet