13.10.2014 @ 13:00

Evoc har haft stor succes med sin cykelkuffert og sender nu en Pro-version på markedet. Den ligner ’lillebroderen’, men har indtil flere forbedringer.

Cykelrejser eller rejser, hvor cyklen medbringes, bliver stadig mere populære, hvilket stiller større krav til de cykelkufferter, som anvendes til formålet. En af de meget populære af slagsen hertillands kommer fra tyske Evoc, som med sin prisvindende Bike Travel Bag hurtigt har fundet sin faste plads på markedet.

Evoc har, trods den bløde og tynde yderside, formået af designe en cykelkuffert, som beskytter cykel og hjul tilstrækkeligt og netop qua sin lave vægt og rumlighed er nem at have med at gøre.

På årets Eurobike kunne tyskerne så præsentere deres nye version, som stort set hedder det samme, men dog med en lille og præcis tilføjelse: Bike Travel Bag Pro. Den vil snart være at finde på markedet og vil med sine otte kilo presse vægten på cykelkufferter yderligere ned (den ’gamle’ version vejer 8,6 kg.).

Det er da også lykkes Evoc’s designere at skære en smule af størrelsen, og det altså selvom der er kommet flere nye features til, sammenlignet med ’lillebroderen’.

Ikke alene hævder Evoc, at deres 2.0 cykelkuffert både kan indeholde landevejscykler, TT-cykler og alle størrelser MTB (XC-, FR-, DH), den gør i hele sit understel langt større brug af aluminium (i stedet for hærdet plast), hvilket både styrker bunden og forhindrer, at hele kufferten begynder at bue, som det måske kendes fra 1.0-versionen.

Og mere endnu: Yderdelen er af et kraftigere nylon, de udvendige hjulopbevaringsrum er forstærket med holdere, der beskytter hjulenes skiver (såfremt skivebremser på cyklen), kuffertens baghjulkonstruktion er forstærket - og ikke mindst er der forrest på kufferten, forneden, indsat en lille stang af aluminium, hvorpå der kan sættes ’clip-on wheels’, små hjul, som gør det muligt at trække og ikke nødvendigvis løfte kufferten.

Indvendigt er der også sket forandringer - og forbedringer i relation til fastgørelse af forskellige cykeltyper. Men da modellen, som blev vist frem på Eurobike var en prototype, stod det ikke 100 % klart, hvori disse præcis bestod.


Pro-versionen vil være at finde i dansk handel fra tidligst marts måned 2015, oplyser den danske importør JT Import, og til en pris på 3.799 kroner.

Billedgalleri

Test: Trek Madone Gen. 8 SLR 9 AXS – Den ultimative aerocykel?
En af sæsonens mest omtalte cykler er næsten et perfekt blend mellem fart og vægt, hvilket giver rytteren optimale betingelser for at præstere. Uanset om man er en af de hurtigste ryttere i verden eller en almindelig motionist.
Udlev cykeldrømmen for et overkommeligt beløb
Det måtte jo komme på et tidspunkt - leasing af cykler - og dét koncept har man taget til sig og udviklet på i den silkeborgbaserede koncern Unico. 
Konkurrence: Vind en letvægts-børnecykel fra woom
Vind en børnecykel med Motionsfeltet.dk. 
EM-oversigt: Resultaterne og medaljetabel
Få her det store overblik over EM i cyklecross 2024.
Produktfokus: Favero Assioma Pro MX-2 og Assioma Duo watt-pedaler
Anders Lund har fået nyt job
Tidligere rytter og landstræner Anders Lund har nu fremtiden på plads. 
Bjarne Riis forudser stor dansk succes i Touren
Bjarne Riis forventer dansk Tour-succes næste sommer. 
Her er Tour de France-ruten 2025
Ruten til næste års Tour de France er netop blevet offentliggjort i Paris.
”Vingegaard-effekten” er stadig større trods fænomenalt hjemmebane-VM, mener træner
VM på hjemmebane i Ballerup Super Arena blev en enorm succes, og opbakningen var enorm fra de danske fans. Alligevel tror den tidligere rytter Jimmi Madsen, at en vis Tour de France-vinder appellerer mere til fremtidens ryttere.

Instagram #motionsfeltet

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk   •   Cookieindstillinger

Andet