Grus, landeveje. nye veje eller eventyr. Flere begynder at få øjnene op for grusvejene eller andet terræn end "bare" lige landevejen. Uanset om det handler om at køre i andre områder eller blot for at komme væk fra trafikken, er flere folk begyndt at kombinere grus og asfalt for at få deres daglige fix.
Der er mange, der er åbne for fortolkning, når det gælder om at bygge den “perfekte” gravel bike. Fra tilpasset landevejsrammer til mekaniske affjedringskomponenter udviklet fra mountainbikes har fokus på dette område ofte været lidt sløret. Nu begynder flere og flere producenter at lave en cykel i mellem en mountainbike, cross- og landevejscykel.
Søgningen efter en cykel, der er adræt på det jævne - og stabil på det ujævne, har inspireret Canyon til at finde punktet mellem fart og komfort. Den helt nye Grail er deres mest "eventyrlystne" landevejsudvikling nogensinde.
Komfort var det område, hvor Canyon ingeniørerne satte barren højt for at give Grail dens kompetencer i alle terræner. For at hjælpe med at neutralisere forøgelsen af stød og vibrationer, der rammer i det øjeblik. hvor du drejer af asfalten, kom de op med "Hover System".
Med fokus på de vigtige berøringspunkter inkluderende et unikt integreret cockpit, dokumenteret VCLS 2.0 sadelpindsteknologi og de seneste dæk og fælgsystemer, så er Grail bygget til at flyde hen over ujævne overflader - uden at rytteren bliver gennembanket.
Grailens mest iøjefaldende element er Hover styret
Dens unikke dobbeltdækker konfiguration er født til bedre at imødekomme rytterens krav til et styr, der er eftergivende på toppen og tilfører komfort, når man cruiser rundt på ujævne overflader og stivere i bukningen ved spurter eller nedkørsler.
Det flydende Flex område udnytter carbonens elastiske egenskaber for blidt at aflede og absorbere stød og vibrationer, der bliver overført gennem rytteren. Hover styret tilføjer kun 120 gram til et konventionelt cockpit setup og er lettere end alternative affjedringssystemer og er fri for vedligeholdelse.
Flere features på Grail tager rytterkontrol til et højere niveau. Dens øgede akselafstand skaber en super stabil kørsel, mens det mountainbike inspireret cockpit med korte og effektive frempindslængder og bredere styr leverer den nødvendige smidighed, når det bliver teknisk.
Alle Grail modeller kommer udstyret med 40 mm. Schwalbe G-ONE Bite dæk matchet med en tubeless ready fælg med indvendig minimumsbredde på 22 mm, der giver ryttere mulighed for at køre med lavere dæktryk for større trækkraft.
Grailens ramme er lavet i carbon, hvilket gør vægten holdes nede. I en størrelse medium har topmodellen Grail CF SLX-rammen en vægt på blot 830 gram, og den er stadig stærk nok til at kunne klare straffene, der kommer når man kører off-road. Shimano geargruppe med nye lave 1:1 gear ratio tilbyder en stor rækkevidde, der skal bruges til at tackle varieret terræn, uden man skal arbejde med store spring fra gear til gear.
2018 Grail serien kommer i seks modeller: Fem Grail CF SL modeller er nu tilgængeligt til bestilling inklusiv en kvindespecifik model med Grail CF SLX i toppen af rækken.
Du kan se mere om cyklen på www.canyon.com/grail.
ANNONCE
ANNONCE
Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig
Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?
ANNONCE
Motionsfeltet.dk • Åsvinget 5 • 9800 Hjørring • Tlf. 5155 8966 • info@motionsfeltet.dk • Cookieindstillinger