Kort efter årsskiftet kom det frem, at det verdenskendte brand Red Bull havde købt sig ind i cykelsporten gennem holdet Bora-hansgrohe.
Det skete gennem et opkøb af aktiemajoriteten på 51 procent af virksomheden bag holdet. Og nu vil Red Bull-koncernen have værdi for pengene.
Ifølge Cyclingnews gennemgår det tyske hold nemlig en identitetsforandring senere på året.
De går angiveligt i Lidl-Treks fodspor ved at annoncere et nyt navn og nyt tøj op til Tour de France, årets største cykelløb, hvor interessen for cykelsporten er på sit højeste, og hvor der er maksimal kommerciel værdi at hente.
Ifølge mediet bliver Red Bull navnesponsor, og det bliver angiveligt ikke på bekostning af hverken Bora eller hansgrohe, da UCI tillader op til tre navnesponsorer.
Det nye tøj lanceres også i de klassiske Red Bull-farver, hvorfor den kommende holdtrøje primært vil bære præg af Red Bulls udtryk. Specialized vil angiveligt også lancere en ny, rød cykel til holdet i anledningen af tilgangen af Red Bull.
Ralph Denk, der fortsætter som chefen for holdet, har i forbindelse med opkøbet udtrykt stor begejstring, da det løfter holdets budget markant.
"Det kan blive et strategisk og stort samarbejde, der hjælper os med at vokse og nå vores mål. Cykelsporten har ændret sig en del de seneste år, og arabiske lande har mere indflydelse. Ser man på holdenes budgetter, så vokser de år efter år. Vi er nødt til at reagere."
ANNONCE
ANNONCE
Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig
Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?
ANNONCE
Motionsfeltet.dk • Åsvinget 5 • 9800 Hjørring • Tlf. 5155 8966 • info@motionsfeltet.dk • Cookieindstillinger