Fra torsdag den 5. juli kan du støtte en god sag ved at købe eksklusivt La Flamme Rouge-cykeltøj i Lidl. Den tidligere toprytter og nuværende sportsdirektør for Quick-Step Floors, Brian Holm, står bag sportsmærket, som har til formål at samle penge ind til kræftramte.
Brian Holm og Lidl har udviklet en eksklusiv og limited La Flamme Rouge-cykelkollektion af høj kvalitet. Overskuddet går til La Flamme Rouge-foreningen og er øremærket til en cykellejr på Mallorca for kræftramte. Holm selv er begejstret for den nye kollektion og samarbejdet med Lidl.
”Jeg er meget taknemmelig for, at jeg i samarbejde med Lidl kan bidrage til at skabe en god oplevelse for de kræftramte med en cykellejr på Mallorca. Fællesskabet og de gode minder herfra kan give styrke og mod til at kæmpe det ekstra, der skal til i kampen mod sygdommen. For mig er det min fornemmeste opgave at hjælpe andre i samme situation og opfordre til, at vi altid taler om sygdommen, ellers vinder den, og det ønsker vi ikke,” siger Brian Holm, og tilføjer:
”Desuden kan jeg rigtigt godt lide, at vi med kollektionen giver danskerne muligheden for at bakke op om en god sag og samtidig se knivskarpe ud på landevejene i det nye tøj fra La Flamme Rouge.”
La Flamme Rouge - den sidste kilometer
La Flamme Rouge er et kendt udtryk i cykelverdenen og betyder den sidste kilometer. Det er det sidste stræk, hvor benene brænder, man bider tænderne sammen, og giver den alt, hvad man har i sig for at nå i mål. At netop det udtryk pryder kollektionens cykeltøj, er ikke tilfældigt:
”I cykelløb er den sidste kilometer særligt hård. Her skal man grave dybt i reserverne og kigge fremad. Et kræftforløb kræver også alle ens ressourcer - det har jeg oplevet på egen krop, og jeg ved, at her kan en hjælpende hånd virkelig gøre en forskel i kampen for at overvinde kræften,” siger Brian Holm.
Den forskel vil dagligvarekæden Lidl gerne bidrage til. Indkøbsdirektør i Lidl, Mikko Forsström, forklarer:
”Jeg er stolt af partnerskabet med La Flamme Rouge, fordi det er et godt eksempel på, at vi i Lidl ønsker at bidrage til aktiviteter, som gavner det samfund, vi er en del af. Her kan vi være med til at gøre en forskel for en masse mennesker, der gennemlever det, der nok er deres livs sværeste periode,” siger Forsström og tilføjer:
”Samarbejdet med Brian Holm har været super fedt, og vi er i dag glade for at tilbyde vores kunder et attraktivt kvalitetsprodukt, hvor de samtidig støtter en god sag, som fortjener al den opmærksomhed, den kan få.”
Om La Flamme Rouge
La Flamme Rouge er en dansk forening startet af den tidligere cykelrytter og nuværende sportsdirektør, Brian Holm. Gennem salg af cykeltøj støtter foreningen personer, som på den ene eller anden måde er berørt af sygdommen kræft.
La Flamme Rouge har flere kendte ambassadører. Herunder toprytter og tidligere verdensmester, Mark Cavendish, designer Paul Smith samt racerkører og Le Mans legenden, Tom Kristensen. Læs mere på La Flamme Rouges hjemmeside og Facebook-side.
Fakta
Den nye eksklusive La Flamme Rouge-kollektion indeholder:
Jersey korte ærmer: 299 kroner
Jersey lange ærmer: 399 kroner
Cykelshorts med seler: 399 kroner
Sokker: 69 kroner
Kollektionen sælges i størrelserne medium og large og er i salg fra torsdag den 5. juli i Lidls butikker over hele landet. Der er begrænset antal, og kollektionen sælges, så længe lager haves.
Overskuddet af salget går ubeskåret til La Flamme Rouge foreningen og deres afholdelse af en cykellejr for kræftramte, som afholdes på Mallorca i foråret 2019. Cykellejren er kulminationen på et længerevarende træningsforløb som La Flamme Rouge står for i samarbejde med foreningens samarbejdspartnere.
ANNONCE
ANNONCE
Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig
Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?
ANNONCE
Motionsfeltet.dk • Åsvinget 5 • 9800 Hjørring • Tlf. 5155 8966 • info@motionsfeltet.dk • Cookieindstillinger