En TT/Tri hybrid
Den største nyhed, siger Scott, er dog at cyklen skaber mulighed for, at man kan holde den i en Tri-indstilling for den højest mulige aerodynamik, eller nedskalere til TT indstilling for at leve op til UCI’s krav om rammens opbygning.
Nedskaleringen til TT-indstilling er gjort let, da man kan klipse de ikke UCI-godkendte rammedele-, samt gelholderen af.
Scott har desuden arbejdet på indstillingen af styr og aerobar, som fås i tre versioner. Samtidig har de gjort det muligt, at sætte spacere under aerobaren, så man kan få et løft på op til 75mm.
Frempinden fås i to versioner, en som er aggressiv, og en som har et løft på 45mm og giver plads til et integreret drikkesystem. Alt sammen for at hjælpe rytteren til enten at opnå den mest mulige aggressive, eller komfortable stilling på cyklen.
Airfoil teknologi
Scott siger, at de, ved hjælp af deres Airfoil teknologi, har kunne udvikle på rammedesignet og optimere de aerodynamiske zoner på rammen på en ny måde. Dette skulle betyde at rammen ikke bare er aerodynamisk hurtig og optimeret på papiret, men også i virkelige forhold, når der sidder en rytter på cyklen - og når alle komponenter og deres vindmodstand og turbulens tages med.
Teknologien har, ifølge Scott, resulteret i, at vindmodstanden er reduceret hele 7% i forhold til sidste års Plasma 3. Samtidig er det lykkes at reducere rammens vægt med 130 gram og gøre fronten en del stivere.
Plasma 5 udstyret med ZIPP 404 og SRAM Red 22 (billedet) står vejl. til 79.999.-, men en række billigere versioner er også tilgængelige.
ANNONCE
Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig
Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?
ANNONCE
Motionsfeltet.dk • Åsvinget 5 • 9800 Hjørring • Tlf. 5155 8966 • info@motionsfeltet.dk • Cookieindstillinger