Årets Tour de France har fået endnu mere opmærksomhed i år på disse breddegrader, da Grand Depart foregår på dansk asfalt.
Men der er også en anden grund til, at årets begivenhed er noget helt særligt. Kvindernes udgave af verdens største cykelløb vender nemlig tilbage, når ASO afvikler 'Le tour de Femmes' fra den 24.-31. juli.
Det fejrer de hos EF Education-holdene, hvor begge hold deltager: Team EF Education - EasyPost på herresiden og EF Education-Tibco-SVB for kvinderne.
Og som altid hos det farverige hold, så bliver der ikke gået stille med dørene.
Således genopliver holdet samarbejdet med det ikoniske brand Palace Skateboards og velkendte Rapha - et samarbejde som første gang så dagens lys til Giroen for et par sæsoner siden, hvor de tre brands nærmest væltede cykelverdenen med et modigt og larmende design til både cykler og tøj.
Projektet er døbt Tour de Future for at markere at kvinder selvfølgelig kommer til at spille en stor rolle i Tourens historie med deres eget løb.
Cannondale i nye klæder
Tour-rytterne har som altid to landevejsmodeller til rådighed. SystemSix til de flade etaper og den mere allround SuperSix til dage med højdemeter og kuperet terræn. I kampen mod uret benytter rytterne Super Slice-modellen.
Tour de Future betyder, at alle tre modeller fået en overhaling af Palace Skatboards og Rapha, hvor det vovede design repræsenterer kvinders fremadrettede tænkning og resultater i sport, med filosofien om at så længe de har haft muligheden, så har kvinder opsøgt både farten, sveden og farene i professionel cykling, men kun sjældent - hvis overhovedet - blevet mødt af samme eksponering, de samme sponsorater eller den samme belønning som mændenes felt.
Dette års design skal således være med til at ændre på det og forme Tour de Future for karrierer er på spil og nye legender skal skabes, når cyklingens mest omtalte pris skal vindes.
I øvrigt vil Palace-versionen af Supersix EVO-modellen komme til salg i nærmeste fremtid til de hurtige og heldige.
Nyt tøj
I tillæg til cyklerne, så kommer øjnene på alverdens cykelfans til at være klistret til rytternes tøj, da et vovet og dristigt design bliver præsenteret tæt op til løbets start i samarbejde med tøjsponsoren Rapha.
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Vive le Tour, and at long last, Vive les Femmes.<br><br>Our special Tour de France kit, bike, and other partner elements exists to celebrate the women’s Tour de France and elevate the voices, triumphs and struggles in women’s cycling. <br><br>📸: <a href="https://twitter.com/rapha?ref_src=twsrc%5Etfw">@rapha</a> <a href="https://t.co/g8gWXCH85v">pic.twitter.com/g8gWXCH85v</a></p>— EF Pro Cycling (@EFprocycling) <a href="https://twitter.com/EFprocycling/status/1541814505096765440?ref_src=twsrc%5Etfw">June 28, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
ANNONCE
ANNONCE
Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig
Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?
ANNONCE
Motionsfeltet.dk • Åsvinget 5 • 9800 Hjørring • Tlf. 5155 8966 • info@motionsfeltet.dk • Cookieindstillinger