Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

TILBAGE TIL OVERSIGTEN

Kat Bike, 4 etaper - 8600 højdemeter, et paradis på cykel.

Det fascinerende landskab, de flotte bjerge og gæstfrie værter kendetegner Kitzbüheler Alpen, hvor pris og kvalitet hænger sammen!

 

Kat Bike i Kitzbüheler Alpen præsterer over 4 etaper i alt ca. 8.600 højdemeter og en længde på 187 kilometer. Og det er ikke det hele: Med de mange cykelstier bliver en allerede cykelvenlig region endnu mere egnet til den tohjulede sport. Så stig ud af trædemøllen og ind i et sandt cykeleldorado.

 

Copyright Tourismusverbund Kiztbüheler Alpen

 

Første etape begynder i Mariastein i nærheden af Wörgl. De 1.500 højdemeter og 34 kilometers strækning fungerer ideelt som opvarmning. Hvile og nydelse står herefter på programmet i Hopfgarten.

 

Herfra fortsætter det på andendagen videre op på det solbeskinnede plateau på Penningberg, videre over Haagalm og til Kelchsau. Den anden etape ender i Westendorf efter 2.100 højdemeter og 47 kilometers strækning.

 

Den syv kilometer lange Fleckalmtrail, der for mange cyklister er et højdepunkt sidst på denne etape, kan man køre uden om, hvis man er mindre trænet og gerne vil spare kræfter til tredje etape. Den sidste strækning fører herefter fra Oberndorf til Fieberbrunn.

Med Kitzbüheler Horn og andre udsigter er det noget af en oplevelse.

 

Copyright Tourismusverbund Kiztbüheler Alpen.


Hvis ikke man mener, at ens form helt kan klare 8.600 højdemeter på fire dage, er der hjælp af hente i form af en elcykel. Og batteriet kan ikke alene lades op over natten i dalen – det er også muligt under frokosten i en af hytterne langs ruten.

Læs mere om Kitzbüheler Alpen her

 

KAT Bike fra 2.995,-

 

  • Ankomstdage er tirsdag, torsdag og søndag
  • 2 overnatninger på **** hoteller
  • 3 overnatninger på/i *** hoteller/hytter
  • Inklusive halvpension og transport af bagage
  • Fra 2.995,- DKK / 399,00 euro pr. person på dobbeltværelse og fra 3.350,- DKK / 449,00 euro pr. person på enkeltværelse

 

Kan bookes fra juni til oktober

Læs mere og bestil

 

 

 

 

 

 

TILBAGE TIL OVERSIGTEN

Facts om rejseguiden - bliv en del af den!

Skandinaviens førende portaler for cykelsport besøges dagligt af tusindvis af mænd, kvinder, drenge og piger – i alle aldre. Mange af disse er selv aktive ryttere og søger mod spændende udenlandsk cykelterræn, hvor de ønsker at overvinde sig selv, klargøre sig til den kommende sæson eller blot få sig en cykeloplevelse med hjem.

I 1. januar 2013 lancerede Feltet.dk og Motionsfeltet.dk en Rejseguide for at gøre denne voksende gruppe opmærksomme på de tilbud og muligheder, som findes. Frem for at søge i timevis kan her danne sig et overblik over de mest attraktive cykelrejseselskaber. Rejseguiden er inspireret af den Skoleguide, som allerede findes på Feltet.dk og Motionsfeltet.dk.

Feltet.dk og Motionsfeltet.dk har gennemsnitligt ca. 33.000 daglige besøgende, hvoraf 60% er i alderen 30-60 år og dermed blandt de mest cykelrejselystne. De får på Rejseguiden en unik mulig for at finde og læse om cykelrejseselskaber og – muligheder – samlet på ét sted.

Ønsker du at blive et del af rejseguiden - så kontakt Motionsfeltet.dk på annonce@feltet.dk eller 51 55 89 66

Test: Knog PWR forlygte + Blinder mini lygtesæt
Nye lygter fra Australske Knog, et lyspunkt i den mørke vintertid. Med nye smarte funktioner.
Seks gode træningsbøger - slå til nu og spar 20%
Skal du i form til den kommende sæson? Så har Feltet.dk et par gode bøger til dig. 
Boganmeldelse: Cykelreparation
En meget fin, dog enkelte steder lidt overfladisk, gennemgang af de fleste vedligehold og reparationsopgaver på cykler. En god bog for folk, som før har haft værktøj i hånden.
Tour Down Under-spillet starter om 11 timer
​Managersæsonen starter tidligt i år på Feltet.dk. Du har nemlig nu mulighed for at sætte dit eget managerhold til Tour Down Under. Men du skal være hurtig, da spillet allerede starter tirsdag klokken 2.00!
Test: Pirelli Velo 4S dæk
Pirelli er vendt tilbage til cykelsporten og imponerer i test med et nyt allround dæk til landevejscyklen.
Test: Assos Skin Foil – Early Winter
Vi har haft fingrene i den langærmede ’3.4 Skinfoil Early Winter’ og kørt den igennem vintermøllen og masser af kolde timer på landevejen.
Test: PRO Bike Bag
God kvalitet, let at pakke og nem at transportere er kodeordene for tasken fra Shimano-brandet PRO.
Elmgreens liv på landevej og bane: Et liv med to hjul
Elmgreen fortæller lystigt om sine bogovervejelser til "Et liv med to hjul", der er en samling af hans 64 bedste anekdoter om bane- og landevejscykling.
Test: Assos milleJacket_evo7
En gennemtænkt vinterjakke som er kraftig og robust, men alsidig og gennemtænkt, så den fungerer hen over hele vinteren. Skal du kun eje én vinterjakke til det hele, så er her et godt bud.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

eller fornavet ikke er justeret korrekt (tilspænding af akslen), hvilket vil give nogle lydemht betydningen af vægt kontra aero, har jeg regnet grundigt på nogle tal, fra Tours vindtunneltests. I deres simuleringer bliver cyklen altid kørt gennem en 100km rute med 1000hm og ned på. Her viser det sig at 100g på cyklen betyder ca 1 sekund, mens 1 w betyder ca 6-7 sekunder. Med andre ord: slanker du din cykel et helt kg på sådan en 100kmtur, vil du spare 10 sekunder. Går du fra lavprofilhjul til 60mm (eller en aerohjelm, som giver ca samme effekt) sparer du 10w, altså godt og vel et minut. Trådstarter snakker om at mærke forskel. Det kan man desværre ikke rigtigt. "It never gets easier, you just get faster." Heldigvis vil du kunne måle forskellen :)For at afslutte historien.... det blev faktisk ved med at drille. Spørgsmålet herinde om sadelpinden passede var ikke så tosset. Hver gang den sank i var det jo under belastning og der var faktisk gnavet en hel del materiale væk. Efter anbefaling indkøbte jeg lidt 2-komponent epoxylim, en pensel og fint sandpapir og så fik jeg "malet" det manglende godstykkelse på og slebet til. Derefter monteret med grynet carbonpasta. Cyklen har netop kørt den tredje træningsaften uden problemer, hvoraf den første gik med at rykke sadlen op og ned, indtil højden var tilfredsstillende. Jeg både håber og forventer at det ikke kommer mere bøvl derfra.Et gammelt "husråd".... : når man kan presse neglen gennem fælgsiden/bremsefladen.... er det på tide at skifte fælg ! Var for en del år siden på tur i bjergene, hvor en af de andre deltagere fik bremset fælgen i stykker -som du beskriver- på en nedkørsel..... det gik heldigvis godt !

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

ThomasKristensen.com