Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

TILBAGE TIL OVERSIGTEN

TOSCANA DEN 22 - 29. APRIL 2018


Oplev proffernes træningsområder med Feltet.dk og Danish Biking. 

 

 

Rolf Sørensen, Bjarne Riis,Tejay van Garderen og Mario Cipollini  har alle boet dér – og mange flere har kørt og trænet der. Italien er indbegrebet af cykling og Toscana er indbegrebet af Italien. Fedt landskab, stigninger i massevis, småveje, middelalderlandsbyer, hvor der er et torv med en café i langt de fleste byer, god vin og god mad – og cykling, cykling, cykling.

 

Tag med ned og oplev det hele sammen med Feltet.dk og Danish Biking. Eb tur, hvor overlæggeren er sat højt, hvad angår indhold og kvalitet.

 

Vi lægger turen, så der både er cykling i bjergene ved Lucca ude ved Middelhavet, hvor vi blandet andet cykler Monte Serra, som var en af Rolf Sørensens foretrukne træningsbakker.

Vi vil også cykle i bakkerne inde i landet bag Castagneto Carducci en af dagene. En flot tur på cirka 130 kilometer fra Lucca til Castagneto Carducci. Castagneto Carducci er en lille, hyggelig by på etruskerkysten, som er kendt for at tiltrække nogle af de store navne indenfor cyklingen (blandet andet Andy Hampsten og Davis Phinney – og en gut ved navn Lance Armstrong), fordi det er et fantastisk cykelområde med et fantastisk klima uden ret meget trafik.

En af dagene vil vi tage på en tur rundt på øen Elba, som med sit højeste punkt, Monte Capanne, 1.018 højdemeter og en kystlængde på 147 kilometer byder på masser af fine cykelveje. Elba er i øvrigt også på Rolf Sørensens liste over foretrukne cykelområder i Italien.

 

 

Slutningen af april er vejrmæssigt normalt et suverænt tidspunkt at cykle i Toscana – ikke (alt) for varmt og ikke for koldt. Vi bor på gode hoteller, i delte dobbeltværelser (ikke noget med seks personer i en firepersoners lejlighed – med ét badeværelse) og har flere dage, hvor aftensmaden er inkluderet – vi skal naturligvis smage på det toscanske køkken, både mad og vin...ummm.

 

 

Hver dag er der guidede ture af forskellig længde. Der er to dage omkring Lucca, én dag hvor vi cykler fra Lucca til Castagneto Carducci (bagagen bliver naturligvis kørt med bil), to dage i baglandet bag Castagneto Carducci (her køre vi til Siena eller Gimignano), som blandt andet lægger cykelveje til cykelløbet L’Eroica, og én dag, hvor vi tager færgen til Elba og cykler rundt på øen.

 

Kilometrene og højdemetrene er naturligvis vigtige, og der er jo helt sikkert nogle stykker, som lige skal have målt sig op mod Rolf Sørensen og de andre store navne på Monte Serra. Lige så vigtige er de flotte naturoplevelser, og det at være på tur sammen med andre glade entusiaster, som er optaget af cykelkulturen i et af Europas absolut mest ikoniske cykelområder. Turen er ikke et cykelløb – det er en oplevelse, som I har med jer resten af livet. Gå ikke glip Mr Green bonuskoder som kan findes i dette link.

 

 

Dagsturene er cirka 90-130 km lange – med mulighed for at gøre dem kortere eller længere på egen hånd. Hver dag stopper vi på steder, hvor der kan købes kaffe og frokost og på dagen, hvor vi cykler fra Lucca til Castagneto Carducci, laver vi picnic undervejs. Vi har den store luksus at have følgebil med samt cykelmekaniker, så vi kan kan klare lidt af hvert, hvad angår defekter. Følgebilen medbringer blandt andet værktøj, reservedele, slanger og ekstra hjulsæt.

 

 

Der er to erfarende turledere med på turen. Turene de to dage ved Lucca og de to dage ved Castagneto Carducci køres i grupper med forskellig hastighed. På turen fra Lucca til Castagneto Carducci og på turen til Elba kører vi som udgangspunkt med samme hastighed for alle – fortsat delt op i grupper af praktiske årsager.
 

GPS-tracks for de enkelte dagsetaper bliver tilgængelige for deltagerne.

 

Pris for denne Italienske lækkerbisken af en cykeloplevelse: 11.900,- kr.

 

Denne tur kan ikke sammenlignes med en Mallorca tur, ej heller kan prisen, vi ønsker at give jer en oplevelse lidt ud over det sædvanlige, så dette er, hvad rejsen indeholder:

 

  • - 3 nætter i delt dobbeltværelse på hotel i Lucca-området, inkl. morgenmad
  •  
  • - 4 nætter i delt dobbeltværelse på hotel i Castagneto Carducci-området, inkl. morgenmad
  •  
  • - 3 middage på henholdsvis første og sidste dag i Italien samt på dagen, hvor vi cykler til Castagneto Carducci
  •  
  • - 1 picnic på turen mellem Lucca og Castagneto Carducci

 

- Vinsmagning 

 

  • - Transfer til og fra lufthavnen i Firenze
  •  
  • - Cykeltransport i bil fra Danmark og retur
  •  
  • - Følgebil på cykeldagene (møder os aftalte steder undervejs)
  •  
  • - Energidrik og frugt i følgebilen
  •  
  • - Bagagetransport mellem Lucca og Castagneto Carducci
  •  
  • - Slanger / lånehjulsæt ved punkteringer
  •  
  • - Erfarne turledere
  •  
  • - GPS-ruter til download til Garmin
  •  
  • - Eventuelt fælles træningstur ved Silkeborg inden afgang med efterfølgende cykelgennemgang og mad/hygge hos Cycle Sport Silkeborg. Tidspunkt aftales nærmere.
     
  •  

Der er cykeltransport med bil fra Danmark inkluderet i turen. Opsamlingsrute laves, når en del tilmeldinger er kommet ind, så vi kan komme tættest muligt på flest mulige.

 

FLYBILLETTER ER IKKE INKLUDERET, så I skal selv booke fly, kan gøres ved f.eks Lufthansa, (se eksempel)

 

Afrejsetider for søndag den 22/4 og hjemrejsetider for søndag d. 29/4.

 

København-Firenze:

Lufthansa

Afgang København kl. 06.15, 06.40 eller 08.35

Ankomst Firenze kl. 12.25 eller 12.55

 

Firenze-København:
Lufthansa

Afgang Firenze kl. 14.20

Ankomst København kl. 19.10

 

Billund-Firenze:

Lufthansa

Afgang Billund kl. 06.15

Ankomst Firenze kl. 12.55

 

Firenze-Billund:
Lufthansa

Afgang Firenze kl. 14.35

Ankomst Billund kl. 18.25

 

Oslo-Firenze:

Lufthansa

Afgang Oslo kl. 06.00 eller 07.40

Ankomst Firenze kl. 12.25 eller 12.55

 

Firenze-Oslo:
Lufthansa

Afgang Firenze kl. 14.20

Ankomst Oslo kl. 19.00


En anden mulighed er selvfølgelig er rejsedeltagerne arrangerer samkørsel til Italien. 
 

Der er busafgang fra Firenze på ankomstdagen (d. 22/4) kl. 13.30 (når alle er kommet gennem bagageudleveringen)

Der er busankomst til Firenze på afrejsedagen kl. 12.00.

 

Den enkelte rytter booker selv sin flybillet. Hvis det ønskes, kan man også booke plads til sin cykel, men husk at der er inkluderet cykeltransport i bil tur/retur Italien i rejsens pris.

 

Vi er behjælpelige med at booke flybilletten mod et bookinggebyr på 250 kroner per person.

 

Skal I med Jesper, Bjarne og Michael til Toscana, så bestil cykelrejsen her til Toscana

TILBAGE TIL OVERSIGTEN

Facts om rejseguiden - bliv en del af den!

Skandinaviens førende portaler for cykelsport besøges dagligt af tusindvis af mænd, kvinder, drenge og piger – i alle aldre. Mange af disse er selv aktive ryttere og søger mod spændende udenlandsk cykelterræn, hvor de ønsker at overvinde sig selv, klargøre sig til den kommende sæson eller blot få sig en cykeloplevelse med hjem.

I 1. januar 2013 lancerede Feltet.dk og Motionsfeltet.dk en Rejseguide for at gøre denne voksende gruppe opmærksomme på de tilbud og muligheder, som findes. Frem for at søge i timevis kan her danne sig et overblik over de mest attraktive cykelrejseselskaber. Rejseguiden er inspireret af den Skoleguide, som allerede findes på Feltet.dk og Motionsfeltet.dk.

Feltet.dk og Motionsfeltet.dk har gennemsnitligt ca. 33.000 daglige besøgende, hvoraf 60% er i alderen 30-60 år og dermed blandt de mest cykelrejselystne. De får på Rejseguiden en unik mulig for at finde og læse om cykelrejseselskaber og – muligheder – samlet på ét sted.

Ønsker du at blive et del af rejseguiden - så kontakt Motionsfeltet.dk på annonce@feltet.dk eller 51 55 89 66

Test: Knog PWR forlygte + Blinder mini lygtesæt
Nye lygter fra Australske Knog, et lyspunkt i den mørke vintertid. Med nye smarte funktioner.
Seks gode træningsbøger - slå til nu og spar 20%
Skal du i form til den kommende sæson? Så har Feltet.dk et par gode bøger til dig. 
Boganmeldelse: Cykelreparation
En meget fin, dog enkelte steder lidt overfladisk, gennemgang af de fleste vedligehold og reparationsopgaver på cykler. En god bog for folk, som før har haft værktøj i hånden.
Tour Down Under-spillet starter om 11 timer
​Managersæsonen starter tidligt i år på Feltet.dk. Du har nemlig nu mulighed for at sætte dit eget managerhold til Tour Down Under. Men du skal være hurtig, da spillet allerede starter tirsdag klokken 2.00!
Test: Pirelli Velo 4S dæk
Pirelli er vendt tilbage til cykelsporten og imponerer i test med et nyt allround dæk til landevejscyklen.
Test: Assos Skin Foil – Early Winter
Vi har haft fingrene i den langærmede ’3.4 Skinfoil Early Winter’ og kørt den igennem vintermøllen og masser af kolde timer på landevejen.
Test: PRO Bike Bag
God kvalitet, let at pakke og nem at transportere er kodeordene for tasken fra Shimano-brandet PRO.
Elmgreens liv på landevej og bane: Et liv med to hjul
Elmgreen fortæller lystigt om sine bogovervejelser til "Et liv med to hjul", der er en samling af hans 64 bedste anekdoter om bane- og landevejscykling.
Test: Assos milleJacket_evo7
En gennemtænkt vinterjakke som er kraftig og robust, men alsidig og gennemtænkt, så den fungerer hen over hele vinteren. Skal du kun eje én vinterjakke til det hele, så er her et godt bud.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

eller fornavet ikke er justeret korrekt (tilspænding af akslen), hvilket vil give nogle lydemht betydningen af vægt kontra aero, har jeg regnet grundigt på nogle tal, fra Tours vindtunneltests. I deres simuleringer bliver cyklen altid kørt gennem en 100km rute med 1000hm og ned på. Her viser det sig at 100g på cyklen betyder ca 1 sekund, mens 1 w betyder ca 6-7 sekunder. Med andre ord: slanker du din cykel et helt kg på sådan en 100kmtur, vil du spare 10 sekunder. Går du fra lavprofilhjul til 60mm (eller en aerohjelm, som giver ca samme effekt) sparer du 10w, altså godt og vel et minut. Trådstarter snakker om at mærke forskel. Det kan man desværre ikke rigtigt. "It never gets easier, you just get faster." Heldigvis vil du kunne måle forskellen :)For at afslutte historien.... det blev faktisk ved med at drille. Spørgsmålet herinde om sadelpinden passede var ikke så tosset. Hver gang den sank i var det jo under belastning og der var faktisk gnavet en hel del materiale væk. Efter anbefaling indkøbte jeg lidt 2-komponent epoxylim, en pensel og fint sandpapir og så fik jeg "malet" det manglende godstykkelse på og slebet til. Derefter monteret med grynet carbonpasta. Cyklen har netop kørt den tredje træningsaften uden problemer, hvoraf den første gik med at rykke sadlen op og ned, indtil højden var tilfredsstillende. Jeg både håber og forventer at det ikke kommer mere bøvl derfra.Et gammelt "husråd".... : når man kan presse neglen gennem fælgsiden/bremsefladen.... er det på tide at skifte fælg ! Var for en del år siden på tur i bjergene, hvor en af de andre deltagere fik bremset fælgen i stykker -som du beskriver- på en nedkørsel..... det gik heldigvis godt !

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

ThomasKristensen.com