Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Jesper Johannesen 16.08.2017 @ 08:13

Skal der være cykelfest - så lad der være cykelfest.

Cykelstafetten Spar Nord og det klassiske motionscykelløb Carlos Sastre Classic afvikles på én og samme dag - søndag den 3. september - og bliver samtidig Danmarks billigste højkvalitets cykelevent.

 

Kun 150 kroner per deltager inklusiv bespisning og drikke efter løbene er prisen for deltagelse i Nordjyllands største cykelfest den 3. september i Triatland Rebild.

 

Med kombinationen af Cykelstafetten Spar Nord og Carlos Sastre Classic på samme dag satser arrangørerne på, at kunne tiltrække virksomheder såvel som klubber og private med kort varsel.
 

”Rundstrækningen i Rebild er helt fantastisk og der er rigelig plads til at afvikle begge events samtidigt," forklarer løbsarrangør Henrik Kirk.

 

Dem, der ønsker at køre langt og udfordre sig selv, kan vælge den lange tur til Carlos Sastre Classic og dem, der vil være sociale og hygge sig, kan stille med hold til Cykelstafetten Spar Nord

 

”Vi får nu muligheden for en endnu bedre cykelfest. Med sammenlægningen vil der være endnu mere at se på og opleve på stævnepladsen ved Rebildporten for både cykelryttere og tilskuere. Man kan nyde solen og det fantastiske landskab imens at man hepper på sine favoritter, der er på vej op ad hulvejen," tilføjer den anden løbsarrangør Ole Egeblad.



Carlos Sastre kørte Cykelstafetten i Rudersdal i 2016
 

Danmarks klart billigste højkvalitets cykelevent

”I erkendelsen af, at det pt. er udfordrende, at etablere nye cykelevents har vi valgt, at sætte prisen ekstraordinært lavt. så alle får muligheden for at være deltage.150 kr. for en sikret rundstrækning, bespisning og et festligt setup omkring start og mål, er næppe set billigere - så det er bare med, at få sig/sit hold tilmeldt på www.cykelstafetten.com,” forklarer arrangør Ole Egeblad. 

 

Fakta om Cykelstafetten Spar Nord Triatland Rebild

- All kan være med - man skal blot kunne cykle en omgang på 16 km
- Der køres i hold á 3 personer (M/K/mix)

- Der cykles i 4 timer + omgangen færdig - man fordeler selv køretiden mellem holdet

- Cykelstafetten Spar Nord Triatland Rebild afvikles den 3. september 2017


Fakta om Carlos Sastre Classic

- Alle kan være med

- To distancer: 130 km. og 65 km.

- Separate starter for mænd og kvinder


Fakta generelt for begge løb

- Pris: 150 kr. pr. deltager - inklusiv 2 pølser m/brød og en sodavand/øl

- Der cykles på en smuk 16 km rundstrækning i og omkring Rebild Bakker

- Tour de France-vinderen Carlos Sastre kommer på besøg og deltager i Stafetten

- Danmarks sikreste motionscykelløb - vi har politiets tilladelse til, at regulere AL TRAFIK.

- Den i cykelkredse leganderiske Rikke Cederval Laursen vil være speaker og konferencier

 

Program for søndag den 3. september

Kl. 08.00 Nummerudlevering og eftertilmelding

Kl. 10.00 Start Carlos Sastre Classic 130 km

Kl. 10.05 Start Carlos Sastre Classic 65 km

Kl. 10.10 Start Cykelstafetten Spar Nord Triatland

Kl. 12.00 Første rytter på 64 km forventes i mål

Kl. 12.30 Sidste rytter på 64 km forventes i mål

Kl. 13.00 Første rytter i mål på 130 km. forventes i mål

Kl. 14.10 Der lukkes for udkørsel på flere omgange for stafetrytterne

Kl. 15.00 Sidste ryttere Cykelstafetten og 130 km forventes i mål

 

Se mere på www.cykelstafetten.com og www.carlossastreclassic.dk

 

Test: Knog PWR forlygte + Blinder mini lygtesæt
Nye lygter fra Australske Knog, et lyspunkt i den mørke vintertid. Med nye smarte funktioner.
Seks gode træningsbøger - slå til nu og spar 20%
Skal du i form til den kommende sæson? Så har Feltet.dk et par gode bøger til dig. 
Boganmeldelse: Cykelreparation
En meget fin, dog enkelte steder lidt overfladisk, gennemgang af de fleste vedligehold og reparationsopgaver på cykler. En god bog for folk, som før har haft værktøj i hånden.
Tour Down Under-spillet starter om 11 timer
​Managersæsonen starter tidligt i år på Feltet.dk. Du har nemlig nu mulighed for at sætte dit eget managerhold til Tour Down Under. Men du skal være hurtig, da spillet allerede starter tirsdag klokken 2.00!
Test: Pirelli Velo 4S dæk
Pirelli er vendt tilbage til cykelsporten og imponerer i test med et nyt allround dæk til landevejscyklen.
Test: Assos Skin Foil – Early Winter
Vi har haft fingrene i den langærmede ’3.4 Skinfoil Early Winter’ og kørt den igennem vintermøllen og masser af kolde timer på landevejen.
Test: PRO Bike Bag
God kvalitet, let at pakke og nem at transportere er kodeordene for tasken fra Shimano-brandet PRO.
Elmgreens liv på landevej og bane: Et liv med to hjul
Elmgreen fortæller lystigt om sine bogovervejelser til "Et liv med to hjul", der er en samling af hans 64 bedste anekdoter om bane- og landevejscykling.
Test: Assos milleJacket_evo7
En gennemtænkt vinterjakke som er kraftig og robust, men alsidig og gennemtænkt, så den fungerer hen over hele vinteren. Skal du kun eje én vinterjakke til det hele, så er her et godt bud.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

eller fornavet ikke er justeret korrekt (tilspænding af akslen), hvilket vil give nogle lydemht betydningen af vægt kontra aero, har jeg regnet grundigt på nogle tal, fra Tours vindtunneltests. I deres simuleringer bliver cyklen altid kørt gennem en 100km rute med 1000hm og ned på. Her viser det sig at 100g på cyklen betyder ca 1 sekund, mens 1 w betyder ca 6-7 sekunder. Med andre ord: slanker du din cykel et helt kg på sådan en 100kmtur, vil du spare 10 sekunder. Går du fra lavprofilhjul til 60mm (eller en aerohjelm, som giver ca samme effekt) sparer du 10w, altså godt og vel et minut. Trådstarter snakker om at mærke forskel. Det kan man desværre ikke rigtigt. "It never gets easier, you just get faster." Heldigvis vil du kunne måle forskellen :)For at afslutte historien.... det blev faktisk ved med at drille. Spørgsmålet herinde om sadelpinden passede var ikke så tosset. Hver gang den sank i var det jo under belastning og der var faktisk gnavet en hel del materiale væk. Efter anbefaling indkøbte jeg lidt 2-komponent epoxylim, en pensel og fint sandpapir og så fik jeg "malet" det manglende godstykkelse på og slebet til. Derefter monteret med grynet carbonpasta. Cyklen har netop kørt den tredje træningsaften uden problemer, hvoraf den første gik med at rykke sadlen op og ned, indtil højden var tilfredsstillende. Jeg både håber og forventer at det ikke kommer mere bøvl derfra.Et gammelt "husråd".... : når man kan presse neglen gennem fælgsiden/bremsefladen.... er det på tide at skifte fælg ! Var for en del år siden på tur i bjergene, hvor en af de andre deltagere fik bremset fælgen i stykker -som du beskriver- på en nedkørsel..... det gik heldigvis godt !

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

ThomasKristensen.com