Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Morten Andersen 08.06.2018 @ 11:20

Nyt dansk mærke imponerer med gennemtænkte detaljer, høj kvalitet samt funktionalitet og så et gennemgående design, som vi synes er helt i top på sommerens hitliste.

Introduktion:

Isolés er et nyskabt dansk brand, som hurtigt har skabt en masse opmærksomhed omkring sig selv med debutkollektionen af underspillede, moderne designs holdt i noget man bedst kan betegne som skandinavisk minimalisme.

 

Isolés var for mere end 100 år siden en officiel kategori i Tour de France for ryttere uden teams. Ryttere der var isolerede i feltet - heraf navnet isolés.

 

Bag mærket står Henrik Dahl, som har fundet en del af inspirationen til produkterne og brandet i sin tid som ung og håbefuld rytter, hvor han flyttede til Italien for at opsøge drømmen om at køre cykelløb på de største scener. Selv om drømmen om at køre professionelt braste, så bibeholdt han alligevel kærligheden til cykelsporten og lærte at sætte pris på de lange, ensomme træningsture, da skader forhindrede ham i at køre løb med holdkammeraterne.

 

Isolés er netop grundlagt ud fra princippet, at intet er vigtigere end den enkelte rytters oplevelse. En central del af oplevelsen er godt udstyr og her har brandet ganske enkelt et erklæret mål om at skabe tøj, som giver bedre ture for de ryttere som, bruger det. 

 

Eugène Jersey

Motionsfeltet.dk's vurdering:

Farve: White / Brown Sugar (Fås i 7 farvekombinationer)
Størrelse: XS – 3XL
Pris: Kr. 749,-

 

 

Eugene-trøjen er i vores øjne en af de mest vellykkede trøjer i denne sæson rent designmæssigt.


Den hvide farve skriger sommer og er perfekt til de bedste dage herhjemme eller på turen sydpå.


Den hvide base er kombineret af den sikre vinder navy-blå, som er med til at give et underspillet og afdæmpet look, som har masser af klassisk karakter.

 

Der hvor Isolés brillerer for alvor er dog ved tilføjelsen den mørke ’Brown Sugar’-farve, som vi ikke tidligere mindes at have set i et marked hvor cykeltøjet ellers får mere og mere designmæssig attention.


Således er den øverste del af ryggen og området under armene udført i den bronze-agtige farve, som står virkelig godt til både den hvide og mørkeblå. Som et sidste tvist er der også blevet plads til en sort stribe på ryggen og som tynd og diskret afslutning på ærmerne.

 

Helt igennem gennemført og en af de trøjer, som høster allermest opmærksomhed ude på vejene, hvilket egentligt er paradoksalt, da den er så underspillet. Godt design fornægter sig aldrig!

 

Kvalitetsmæssigt er det også tydeligt, at Isolés trods sin unge lader har et team bagved, som har masser af erfaring. Forsiden af trøjen er holdt i et klassisk lycra-materiale, som strækker velvilligt i alle fire retninger. Bagsiden og sidepanelerne er gjort mere luftig ved brug af mesh – et tyndt, let perforeret materiale – som giver optimale muligheder for at komme af med varme og sved.  

 

Små detaljer som en blød og kraftig krave, masser af kvalitet i lynlåse og elastikker gør os trygge ved, at trøjen nok skal holde i masser af sæsoner, hvis du passer på den.

 

Pasformen er gennemtænkt og det betyder, at den vil passe de fleste uanset kropsbygning. Der er nemlig masser af strækbarhed i stoffet, som sætter sig tæt, men behageligt om kroppen.


Der er plads på bryst og under armene, så man får et tæt fit, men stadig kan tillade sig at have lidt mere robusthed end en typisk elitecykelrytter.

 

Brugen af materialer komplimenterer faktisk også pasformen – bevidst eller ej:


Forsiden er blød og lækker og smyr sig over kroppen på en behagelig måde, mens det virker som om, at der er en anelse mere fasthed i mesh-stykket bagpå. Det hjælper til, at trøjen kan sidde tæt uden at stramme.

 

Kombineret med den meget lækre blødhed i stofkvaliteten på forsiden, giver snit og pasform en trøje, som bare sidder som den skal og som man kan tåle at have siddende tæt til kroppen en hel dag.

 

Ærmerne er moderne i sit snit, hvilket betyder at de er lange og går helt til albuen.


Vi synes, at det giver et fedt snit, som ser hurtigt ud. Det har også den fordel, at ærmerne ikke kravler op under kørsel, hvilket er dejligt.

 

Ærmerne sidder godt til, men igen er stoffet så eftergivende, at der er plads til lidt overarm også og elastikken i enden har masser at give af, så ingen bør komme i problemer med afklemning her.

 

Sidste bemærkning skal falde om lommerne, som er en anelse til den lille side. Det betyder på positivsiden, at man kan have ting i lommerne og stadig bibeholde pasform og silhuet, men skal man på langfart, så skal tingene pakkes godt.

 

Konklusionen lyder på en trøje fra øverste hylde, som designmæssigt topper hitlisten, men også præsterer på alle parametre rent funktionelt.


Selv om den ligger i det øvre segment prismæssigt, så er der alligevel langt op til de allerdyreste trøjer, som vi faktisk mener Eugene trøjen sagtens kan måle sig med.

Ernest Bibshorts

Motionsfeltet.dk's vurdering:

Farve: Navy (Fås også i sort)
Størrelse: XS – 3XL
Pris: Kr. 949,-

 

 

Bibshorts’ene viderefører looket fra trøjen og giver sættet en afdæmpet og mørk bund i navy-blå.

 

Det første man lægger mærke til, er at bukserne er ret kraftige i sin kvalitet og føles robuste i hånden.


Der er gods i kvaliteten.

 

Isolés har benyttet flere forskellige materialetyper på de respektive panelstykker.


Indersiden, som dækker inderlår, baglår og området omkring indlægget er udført i en lidt kraftigere, nærmest rillet kvalitet med en lidt mere ru overflade.

 

Det er helt sikkert for at give stoffet noget robusthed og dermed modstandsdygtighed. Især i området hvor stof møder saddel.

 

Ydersiden af lårene er lavet i et tyndere og mere fint materiale, som også går op bag på lænden.


Det har lidt kraftigere elasticitet og giver derved masser af struktur til pasformen og spiller en stor rolle i at shortsene bliver siddende på plads, når man bevæger sig i sadlen.

 

Første og fremmest er det værd at bemærke, at de kraftige materialer gør, at selv om stoffet strækker meget, så bliver det aldrig strakt tyndt. Derved beholder det sine egenskaber, selv om man skulle have kraftige lår og desuden spiller det naturligvis også en æstetisk rolle.

 

Selv om shortsene sidder tæt om lårene, så føles det som om, at der stadig er masser at give af om man får dermed et fit, som er tæt, men absolut ikke restriktivt.

 

Det samme gælder afslutningen i benene, som er et bredt og kraftigt elastisk bånd, som giver en naturlig og nærmest integreret afslutning. Igen bemærkes især den kraftige kvalitet.

 

Her er plads til de fleste benstørrelser og det er vores vurdering, at ingen vil føle sig afklemt eller generet af en for stram lukning. Vi kunne personligt godt have tænkt os, at afslutningen var lidt mere stram da stoffets kvalitet og ikke mindst elasticitet sagtens kan bære det.

 

Indlægget er ligeledes veludført og giver komfort til længere ture også.

 

Det er også værd at bemærke, hvordan Isolés har gjort sig umage med alle syningerne i bukserne, så de passer til formålet. Indlægget er fastgjort med nærmest integrerede syninger, så de på ingen måde kan genere, mens de øvrige paneler er sammensat med kraftige syninger, som sikrer lang levetid, men samtidig er helt flade, så de ikke generer mod huden.

 

Alt i alt et ganske veludført produkt, som holder høj kvalitet og hvor især materialevalg vidner om et gennemarbejdet forløb.

Ernest Vindvest

Motionsfeltet.dk's vurdering:

Farve: Navy (Fås også i sort)
Størrelse: 2XS – 4XL
Pris: Kr. 749,-

 

 

Ernest vindvesten fuldender sættet og fortsætter de underspillede tendenser.

 

Udført i gennemgående navy-blå med den karakteristiske sorte stribe tilføjet henover ryggen og på venstre skulder er vesten både klassisk og praktisk, da den sagtens kan tage både jord og vand fra vejen i forbindelse med et uvejr.

 

På samme måde som trøjen, er vesten bygget op med et solidt stykke stof foran samt mesh på bagsiden for at optimere åndbarheden.

 

Stofkvaliteten er god og selv om den er tynd – og dermed let – så er stoffet så tætvævet, at det holder både vind og vand ude. På den måde får man en vest, som sagtens kan klare sig i det meste vejr og som giver fremragende beskyttelse på blæsende dage herhjemme, til de tidlige morgener eller en lang nedkørsel i mere sydligt terræn.

 

Pasformen er tæt, men som med trøjen oplever vi, at der er godt med plads hen over bryst og under armene, hvor den fitter godt og slutter til, så ingen vind kan finde ind.

 

Stoffet strækker sidevejs og sætter sig tæt om kroppen, så man heller ikke oplever noget der blafrer i vinden.

 

Detaljerne er der fint styr på med en lynlås der er skjult af et ekstra stykke stof, så den ikke kan tage vind ind, en høj krave som beskytter mod kulde og er belagt med lækker merinould på indersiden samt tre baglommer som gør, at man kan bruge vesten hele dagen og ikke kun som en gardering i baglommen.

 

Afslutningen i livet er forsynet med både silikonekant og kraftig elastik, men eneste kritikpunkt vi kan finde, er at vi gerne så, at vesten sluttede endnu mere til for et endnu bedre og tættere fit.

 

Ernest-vesten er pakkebar i stor grad, så den kan sagtens finde vej ned i en baglomme, hvis den ikke skal på fra start, hvilket er essentielt i stort set alle terræner og klimaer – det danske især.

Samlet konklusion:

Vi er meget imponerede over Isolés’ debut. Gennemtænkte detaljer, høj kvalitet samt funktionalitet og så et gennemgående design, som vi synes er helt i top på sommerens hitliste.

 

Produkterne holder højt niveau hele vejen rundt og det er kendetegnende for dem alle, at selv æstetiske detaljer er udført med et formål for øje. Her er ikke lavet noget smart for kun syns skyld – på cyklen skal alting have et formål.

 

Det er også værd at bemærke, at Isolés arbejder meget med ’Kit’-tankegangen, hvor delene sættes sammen for at skabe et fuldendt look. Det må man sige, at de i høj grad er lykkedes med her også, hvor sættet kan fuldføres med hvide sokker med detaljer i navy og ’Brown sugar’ samt en navy cykelkasket, som er sjældent veludført og lækker i kvaliteten med sine perforerede detaljer, som komplimenterer det gennemgående tema på jersey og vest.

 

Prismæssigt lægger Isolés sig i midtersegmentet, men kan sagtens hamle op med brands og produkter som ofte er set dobbelt så dyre.

 

Stillet til rådighed af: Isolés

 

Læs vores optakt og få oversigten over indholdet i denne stortest.

Vejen til Maratona – Amazing Assos
Har du nogensinde leget med tanken om at køre en af de stores Gran Fondo-løb i udlandet? Så er vores artikelserie her - ’Vejen til Maratona’ måske noget for dig.
Vi træner i arbejdstiden - ’Specialized Lunch Ride’
Motion er vigtigt, det kan der vist ikke være den store tvivl om! Men hvordan finder man lige tiden til det i en travl hver dag? Det er en udfordring for mange.
En fascinerende tidsrejse med stålramme og tåclips
Vintagecykling er populært som aldrig før. Hvor det i begyndelsen var store cykelnationer som Italien, Frankrig og Belgien, der stod for vintagearrangementer, har trenden nu bredt sig over det meste af Europa. Lige syd for grænsen - i Ludwigslust nær Schwerin - afvikler man hvert år et af Tysklands største cykelevents, Velo Classico.
Er du klar på en helt ny udfordring?
Et helt nyt managerspil ser dagens lys på Feltet.dk - Efterårsspillet 2018, hvor alle efterårssklassikere og store etapeløb er med.
Strava kan gøre dig til træningsjunkie
Rigtig mange motionister bruger GPS-trackingapps, Facebook-fora eller lignende samlingssteder til at motivere sig selv til at træne mere - ofte med succes.
Læs om fire års cykelpolitik på Motionsfeltet
Motionsfeltet.dk gik i luften for over fire år siden, og det er blevet til en del artikler siden.
En Tour de France-vinder vender hjem
Carlos Sastre deltager igen i Cykelstafetten Spar Nord og Carlos Sastre Classic den 2. September i Rebild - og alle har muligheden for at møde ham.
Produktnyt: ABUS MonTrailer
MonTrailer, den nye offroad-hjelm fra ABUS, øger sikkerheden i offroad-terræn og placerer sig i førerfeltet blandt mountainbike-hjelme på det danske marked. Hjelmen er konstrueret med et utal af teknologier for øje, men går samtidig ikke på kompromis med en brugervenlig komfort.
Test: Garmin Fenix 5x Plus Sapphire
Garmin Fenix 5X Plus Sapphire er et ur, der sætter nye standarder for sportsure, med blandt trådløs betaling og forbedret kortfunktion.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

Det er faktisk endnu bedre end de "frihedslån" der blev tilbud i en anden tråd :-) Kan ikke lige finde det i et tour-blad. Men jeg mener at læse at et firma fik tilladelse til at benytte produkter på World Touren uden at det endnu var i offentlig handel, fordi de kunne starte en produktion op, hvis markedet efterspurgte det. Det er jo en metode at kunne teste beta-udgaver som måske aldrig rammer markedet.Kan så ikke få øje på hvorfor du spørger mig om det. Jeg har skrevet, flere gange, at man må lade de konkrete omstændigheder være afgørende for om man vil reklamere eller ej. I den forbindelse kan man opfinde alle mulige teoretisk omstændigheder der måske, måske ikke, berettiger til at et dæk fejler senere, men der er ikke noget i det Casual har skrevet der giver mig anledning til at tro det. Derfor mener jeg stadig, at man er i sin gode ret til at reklamere over det omtalte dæk. Hvis du tror Casual har undladt, at beskrive omstændighederne sandfærdigt så må du om det, men det gider jeg egentlig ikke diskutere. Du sikkert indvende, at der "må" være sket noget med dækket tidligere siden det pludselig gik i stykker, men så vi over i cirkulære argumenter som ikke fører nogen vegne. Jeg vil også indvende, at selvom et cykeldæk evt har en (lokal) skade fra en kantsten eller et hul i vejen, så må skaden ikke kunne brede sig eksplosivt så der kommer en lang flænge i dækket. Det har jeg heller aldrig oplevet ske med et bildæk. De punkterer og det er det. Det må jeg nok sige, undskyld da. Men jeg synes nu egentlig at din forskning skulle have givet dig svaret. Ad 2 Omkring deres status, så - som somsar skriver - beror det simpelthen på en vurdering fra UCI af hodlets generelle setup, i særdeleshed den økonomiske side. Det kunne du have lsæt dig til på UCI's hjemmeside. Ad 3 (2) Og jo, selv om det er Type1-diabetikere på holdet, så er det min overbevisning at de meget ofte - af den almindelige tilskuer - slås i hartkorn med Type-2-folket og netop derfor bliver deres budskab ekstra stærkt og incitamentet fra arrangørside til at invitere, større. Og holdets ledelse skal da herfra have en thumbs up for deres evne til at overtale arrangørerne. Ad 4 WUT? Jeg har da vist ikke antydet at der foregår noget ulovligt, det må bero på en misforståelse. Ad 5 Ring eller skriv til Jesper Worre og Henrik Jess Jensen for en opdatering på udviklingstrategien for PDR. Men alt i alt; kan du ikke bare nyde at nogen - med en stor pengetank bagved som muliggør det - kører for en værdig sag?

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Boligadvokat