Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Jesper Johannesen 08.03.2018 @ 06:59

Skal du prøve kræfter med det fantastisk cykelløb Maratona Dles Dolomites, som køres den 1. juli? Den svenske rejsearrangør Upplev Italien har nemlig få startpladser tilbage. 

Hvert år forsøger mere end 30.000 cykelmotionister, at få en startplads til det italienske bjergløb Maratona Dles Dolomites. Det lykkes dog kun for 9000 cykelryttere, at få en af de eftertragtede startpladser. Helt eksklusivt har du nu muligheden, fordi vi kan, i samarbejde med 
den svenske rejsearrangør Upplev Italien, tilbyde få startpladser samt hotelovernatning. 

Siden 2017 har Upplev Italien haft en samarbejdsaftale med arrangørerne bag Maratona Dies Dolomites. Løbet køres i det smukkeste natur, som Italien kan byde på, og du vælger selv, om du vil køre ruten på 55, 106 eller 138 kilometer.

"De hoteller, som vi har valgt at samarbejde med, er i La Villa, hvor vi har to forskellige setups," forklarer den svenske arrangør Ola Wiklander fra Upplev Italien



Upplev Italien tilbyder en fem nætters pakke fra den 27. juni til 2 juli, hvor du bor i lejlighed på hotellet La Bercia for 6.900 svenske kroner eller cirka 5.000 danske kroner. Du står selv for forplejning på La Bercia. 

Upplev Italien har også et alternativ, hvor du overnatter fire dage på Hotel Savoy fra 28. juni  til 2. juli for 7.900 svenske kroner svarende til cirka 5.800 danske kroner. Opholdet på Hotel Savoy er med halvpension. 

Skal du med til Maratona Dles Dolomites, så skal du være hurtig og kontakte Ola Wiklander på ola@upplevitalien.se eller telefon: +46-7395 82439. 

Stort tema om Maratona Dles Dolomites i de kommende måneder
Motionsfeltet.dk har de seneste år kørt løbet, og det kommer vi til igen i 2018, hvor vores udstyrsredaktør Morten Andersen tager til Italien for at prøve kræfter med løbet for første gang. Faktisk laver vi en artikelserie ved navn 'Vejen til Maratona', hvor Morten vil skrive om sin træning og planlægninge frem mod løbet.

Desuden vil han skirve om en masse spændende udstyr. Kort sagt; en spændende serie af artikler for dem, som leger med tanken om at køre en af de store Gran Fondos i Europa, og hvor du kan komme helt tæt på, hvad det kræver og hvordan man kan sætte et godt forløb sammen. Serien starter i næste uge her på sitet og du kan følge 'Vejen til Maratona' helt frem til løbsdagen den 1. juli.

Vil du gerne læse endnu mere om løbet, så læs vores løbsberetninger fra Maratona Dles Dolomites i 2014Maratona Dles Dolomites i 2015 og Maratona Dles Dolomites i 2016

Er du klar på et udfordrende og udviklende lederjob?
Er din interesse for cykelsporten stærk, din viden og dit indblik stort og din lyst til at formidle om, hvad der rører sig, endnu større? Er du organisatorisk stærk og klar til at stå i spidsen for en af Danmarks yngste nyhedsredaktioner? Så er du måske Feltet.dks nye chefredaktør!
Merckx’ hemmelige perle
Kun 20 kilometer øst for Salzburg ligger en lille uopdaget perle, Fuschlsee, der inviterer til cykling i de smukkest tænkelige omgivelser.
Gadeløb i Aalborg indledes med Tour-foredrag
Det årlige gadeløb i Aalborg efter Tour de France får igen i år selskab af nogle af de danske profiler fra det franske løb, og i år varmes der op med et foredrag om eftermiddagen inden gadeløbet.
Cykelweekend på Lolland-Falster – gode ruter og gastronomi i særklasse
De fleste forbinder Lolland-Falster med Knuthenborg Safaripark, Mick Øgendahl og masser af sukkerroer, men området har meget mere at byde på. Et hurtigt tjek afslører, at det også er her, man finder Danmarks bedste badestrand, Danmarks bedste hotel og en stor produktion af prisbelønnede fødevarer. Med 600 kilometer kystlinje lokker øerne med et utal af forskellige cykelmuligheder, så Motionsfeltet har lavet et weekend-cykeltjek på de to sydhavsøer
Forudbestil Lars Bak nye bog - og spar 15%
På mandag udkommer Hjælperytteren med Lars Bak som hovedperson.
Carlos Sastre Classic og Cykelstafetten aflyses
Grundet et for lavt deltagerantal har arrangørerne efter samråd med sponsorer og Rebild Kommune valgt, at aflyse Carlos Sastre Classic og Cykelstafetten Spar Nord den 2. september i Rebild.
Vejen til Maratona – Amazing Assos
Har du nogensinde leget med tanken om at køre en af de stores Gran Fondo-løb i udlandet? Så er vores artikelserie her - ’Vejen til Maratona’ måske noget for dig.
Vi træner i arbejdstiden - ’Specialized Lunch Ride’
Motion er vigtigt, det kan der vist ikke være den store tvivl om! Men hvordan finder man lige tiden til det i en travl hver dag? Det er en udfordring for mange.
En fascinerende tidsrejse med stålramme og tåclips
Vintagecykling er populært som aldrig før. Hvor det i begyndelsen var store cykelnationer som Italien, Frankrig og Belgien, der stod for vintagearrangementer, har trenden nu bredt sig over det meste af Europa. Lige syd for grænsen - i Ludwigslust nær Schwerin - afvikler man hvert år et af Tysklands største cykelevents, Velo Classico.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

> Alder og vægt er ikke i sig selv en hindring for at køre hurtigt opad. Min cykelmakker er +40 år og +80 kg men ligger alligevel i top 10 på Strava på nogle af de mere kendte stigninger i Nordsjælland (han opdagede 20 år for sent han faktisk havde talent for at cykle). Helt enig. Og som en rytter i den lette ende (63 kg.) kan jeg tilføje at korte eksplosive stigninger absolut ikke er min kop the. Det er ikke nok at være let. Man skal også være i stand til at "rekruttere" en masse "hurtige" muskelfibre og det kan lidt mere kompakte ryttere typisk bedre end de helt lette. Når det er sagt, så er overflødig vægt selvsagt ikke nogen fordel op ad. Og det lyder også som om du kan genere power. Umiddelbart lyder det enten til at din VO2Max for lav - måske fordi du ikke træner nok intervaller (eller bakkekørsel) eller også at din astma bliver udløst under anstrengelse. > Hvis Fulgsang skal generere sponsoromtale udenfor Danmark burde han nok satse på etaper fremfor et top 10-15 i klassementet. Men i år var udgangspunktet så top 5, og så kan man jo ikke klandre Astana at gå efter det. Men hedder den top 15 for Fuglsang og Astana ville jeg gå efter etapesejre. Enig. Men nu var sammenligningen jo overfor jo mellem tour top 10 vs. Dauphiné / Schweiz rundt. Og selvfølgelig i enig i at hvis/når niveauet ikke er til til top 5(eller top 10 hvor man er i reel konkurrence om top 5) så er etaper mere værd. Har ikke KOL, men fik for få år siden konstateret mild astma. Uden astmamedicin er min lungekapacitet kun 80%. Med astmamedicin nærmer den sig dog 90%. Jeg tager dog sjældent medicin, da jeg ikke bryder mig om bivirkningerne (høj puls, til tider trykken i hovedet). Desuden generer astmaen mig jo ikke rigtigt i det daglige. Det er mest, når jeg skal cykle opad stejle bakker, at jeg godt kan mærke, at jeg mangler lidt luft. Når man kun har 80% lungekapacitet, så ryger man allerede i det røde felt efter 500 meter opad en stejl stigning. Men jeg er god til at bide det i mig og kæmpe mig op over de fleste bakker, selvom når jeg når toppen, så kan jeg næsten ikke få luft. jeg bilder mig desuden ind, at det kun kan blive bedre af at jeg presser mig selv lidt engang imellem. Og jeg synes også, det går lidt bedre nu end for 3-4 år siden. Og det tilskriver jeg, at jeg stædigt holder fast i at cykle i snit ca. 20 km. hver dag. ÅRET RUNDT.Installer programmet på din pc. Åben det, så beder den om at du tilslutter på et tidspunkt. Og så er det vel egentlig bare at følge hvad den nu siger. Det kræver muligvis lidt klikken rundt i programmet at finde det du leder efter - det er ikke super intuitivt, men heller ikke svært at bruge. Du kan ikke rigtigt fucke noget op

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Boligadvokat