Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Jesper Johannesen 15.03.2018 @ 11:00

Canyon har netop lanceret en ny cykel, som hedder Canyon Grail. Vi har set nærmere på den nye cykel, som passer til gravelfolket. 

Grus, landeveje. nye veje eller eventyr. Flere begynder at få øjnene op for grusvejene eller andet terræn end "bare" lige landevejen. Uanset om det handler om at køre i andre områder eller blot for at komme væk fra trafikken, er flere folk begyndt at kombinere grus og asfalt for at få deres daglige fix.

 

Der er mange, der er åbne for fortolkning, når det gælder om at bygge den “perfekte” gravel bike. Fra tilpasset landevejsrammer til mekaniske affjedringskomponenter udviklet fra mountainbikes har fokus på dette område ofte været lidt sløret. Nu begynder flere og flere producenter at lave en cykel i mellem en mountainbike, cross- og landevejscykel. 
 

Søgningen efter en cykel, der er adræt på det jævne - og stabil på det ujævne, har inspireret Canyon til at finde punktet mellem fart og komfort. Den helt nye Grail er deres mest "eventyrlystne" landevejsudvikling nogensinde. 
 

Komfort var det område, hvor Canyon ingeniørerne satte barren højt for at give Grail dens kompetencer i alle terræner. For at hjælpe med at neutralisere forøgelsen af stød og vibrationer, der rammer i det øjeblik. hvor du drejer af asfalten, kom de op med "Hover System".

Med fokus på de vigtige berøringspunkter inkluderende et unikt integreret cockpit, dokumenteret VCLS 2.0 sadelpindsteknologi og de seneste dæk og fælgsystemer, så er Grail bygget til at flyde hen over ujævne overflader - uden at rytteren bliver gennembanket.
 

Grailens mest iøjefaldende element er Hover styret
Dens unikke dobbeltdækker konfiguration er født til bedre at imødekomme rytterens krav til et styr, der er eftergivende på toppen og tilfører komfort, når man cruiser rundt på ujævne overflader og stivere i bukningen ved spurter eller nedkørsler.

Det flydende Flex område udnytter carbonens elastiske egenskaber for blidt at aflede og absorbere stød og vibrationer, der bliver overført gennem rytteren. Hover styret tilføjer kun 120 gram til et konventionelt cockpit setup og er lettere end alternative affjedringssystemer og er fri for vedligeholdelse. 

 

Flere features på Grail tager rytterkontrol til et højere niveau. Dens øgede akselafstand skaber en super stabil kørsel, mens det mountainbike inspireret cockpit med korte og effektive frempindslængder og bredere styr leverer den nødvendige smidighed, når det bliver teknisk.

Alle Grail modeller kommer udstyret med 40 mm. Schwalbe G-ONE Bite dæk matchet med en tubeless ready fælg med indvendig minimumsbredde på 22 mm, der giver ryttere mulighed for at køre med lavere dæktryk for større trækkraft.
 

Grailens ramme er lavet i carbon, hvilket gør vægten holdes nede. I en størrelse medium har topmodellen Grail CF SLX-rammen en vægt på blot 830 gram, og den er stadig stærk nok til at kunne klare straffene, der kommer når man kører off-road. Shimano geargruppe med nye lave 1:1 gear ratio tilbyder en stor rækkevidde, der skal bruges til at tackle varieret terræn, uden man skal arbejde med store spring fra gear til gear. 

 

2018 Grail serien kommer i seks modeller: Fem Grail CF SL modeller er nu tilgængeligt til bestilling inklusiv en kvindespecifik model med Grail CF SLX i toppen af rækken.

Du kan se mere om cyklen på www.canyon.com/grail.

Carlos Sastre Classic og Cykelstafetten aflyses
Grundet et for lavt deltagerantal har arrangørerne efter samråd med sponsorer og Rebild Kommune valgt, at aflyse Carlos Sastre Classic og Cykelstafetten Spar Nord den 2. september i Rebild.
Lars Bak udgiver ny bog
På mandag udkommer Hjælperytteren med Lars Bak som hovedperson.
Vejen til Maratona – Amazing Assos
Har du nogensinde leget med tanken om at køre en af de stores Gran Fondo-løb i udlandet? Så er vores artikelserie her - ’Vejen til Maratona’ måske noget for dig.
Vi træner i arbejdstiden - ’Specialized Lunch Ride’
Motion er vigtigt, det kan der vist ikke være den store tvivl om! Men hvordan finder man lige tiden til det i en travl hver dag? Det er en udfordring for mange.
En fascinerende tidsrejse med stålramme og tåclips
Vintagecykling er populært som aldrig før. Hvor det i begyndelsen var store cykelnationer som Italien, Frankrig og Belgien, der stod for vintagearrangementer, har trenden nu bredt sig over det meste af Europa. Lige syd for grænsen - i Ludwigslust nær Schwerin - afvikler man hvert år et af Tysklands største cykelevents, Velo Classico.
Er du klar på en helt ny udfordring?
Et helt nyt managerspil ser dagens lys på Feltet.dk - Efterårsspillet 2018, hvor alle efterårssklassikere og store etapeløb er med.
Strava kan gøre dig til træningsjunkie
Rigtig mange motionister bruger GPS-trackingapps, Facebook-fora eller lignende samlingssteder til at motivere sig selv til at træne mere - ofte med succes.
Læs om fire års cykelpolitik på Motionsfeltet
Motionsfeltet.dk gik i luften for over fire år siden, og det er blevet til en del artikler siden.
En Tour de France-vinder vender hjem
Carlos Sastre deltager igen i Cykelstafetten Spar Nord og Carlos Sastre Classic den 2. September i Rebild - og alle har muligheden for at møde ham.

Instagram #motionsfeltet

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Boligadvokat