Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Feltet.dk 25.12.2017 @ 14:30

Fik du ikke de populære høretelefoner i julegave? Så kan du nå det endnu. I anledningen af julen, så giver Feltet.dk 20% på alle varer i webshoppen. Deriblandt er de populære hovedtelefoner, som ofteer en udfordring på cykelturen, hvis man også vil kunne høre hvad der foregår rundt omkring en. Her kommer AfterShokz Trekz Titanium ind i billedet, som giver helt nye muligheder.​ Vi skal vænne os til et nyt ord inden for hovedtelefoner: Open-ear Bone Conduction.

Det er en helt ny måde at høre musik på. Kort fortalt bliver lyden ’banket’ ind i det indre øre via dine knogler foran øret. Lyder det underligt? Det er nok også noget, man lige skal vænne sig til, men topmodellen på markedet, AfterShokz Trekz Titanium, lover, at det sker hurtigt.

 

Når vi sidder derhjemme, i toget, i flyet eller andre steder med mange mennesker og forstyrrende lyde, så vil vi gerne have musikken skudt direkte ind i øregangen med isolerede skumpuder eller silikone omkring, for at lukke al støj ude.

 

Når vi cykler, har vi faktisk en anden interesse. Her vil vi også gerne kunne høre omgivelserne, da vi i trafikken gerne vil kunne høre, om der kommer en bil eller en anden cyklist, der gerne vil overhale. Dette er ikke kun et spørgsmål om behag, men også et spørgsmål om sikkerhed.

Danmark er et af de steder i verden, hvor cyklen er det mest populære transportmiddel, når man skal fra A til B. Netop derfor er Bone Conduction meget oplagt at bruge på cyklen, og teknologien er interessant for motionister og cyklister i al almindelighed.

 

Lyd gennem kindbenene

AfterShoz Trekz Titanium bygger på en helt ny banebrydende bone-conduction teknologi, som gør at, lyden fra hovedtelefonerne kommer direkte ind i mellemøret gennem knoglen, da højtalerdelen sidder foran øret og presser lyden ind lige foran øret på kindbenet.

 

Det betyder, at man altid har øret frit, så man kan høre alt i omgivelserne, selvom man hører musik eller taler i telefon via headsettet. Headsettet har indbygget noise cancelation-mikrofon, så at man kan tale, selvom man cykler. En tynd titaniumbøjle går fra ørene bag om nakken, så den ikke generer eller hopper, når man cykler på veje med bump eller på et andet ujævnt underlag, hvor rystelser kan forekomme, lover producenten.

 

"Fornemmelsen af at have headsettet på kan bedst sammenlignes med det at gå rundt i sin stue og høre musik fra sine højtalere. Du hører musikken fint, men du hører også, hvis der pludselig bliver kaldt på dig, eller at en telefon ringer et andet sted i stuen. Du lukker ikke verden ude, men får derimod både verden og musikken ind i øret," skriver producenten.

 

 

Trekz oplades på cirka en time via en USB-indgang, og batteritiden ligger på mindst seks timer ved aktiv brug ti timer ved standby. Trekz er desuden vand- og støvafvisende.

 

Motionsfeltet.dk har kortvarigt haft produktet i hænderne, og selvom man i første omgang skal komme sig over omvæltningen ved at høre musik gennem knoglerne, så går lyden overraskende klart igennem. Vi vil inden for den nærmeste fremtid lave en grundig test af AfterShokz Trekz Titanium.

 

AfterShokz Trekz Titanium kan nu købes på Feltet.dks webshop. Brug koden "JUL2017" og spar 20%

 

Billedgalleri

WEEKENDTILBUD: Bliv medlem af fordelsklub
Bilv medlem af Danmarks største landbaseret fordelsklub. Bliv en del af et stort socialt fællesskab, hvor der er plads til alle. Lige fra nybegynderen til eliterytteren.
Produktfokus: Shimano XTR M9100-serien
Udvalgte medier fra hele verden var inviteret med til præsentation og prøvekørsel af den nye XTR-gruppe i Kranjska Gora, Slovenien. Motionsfeltet.dk var med på de snoede trails.
Test: ABUS Montrailer ACE MIPS
En fin hjelm til terrænkørsel med optimal sikkerhed og god pasform samt komfort.
Gadeløb i Aalborg indledes med Tour-foredrag
Det årlige gadeløb i Aalborg efter Tour de France får igen i år selskab af nogle af de danske profiler fra det franske løb, og i år varmes der op med et foredrag om eftermiddagen inden gadeløbet.
GOOD VIBES ONLY – På tur til Giro Rosa
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget der ligner…
Test: Summer Kits – FIBR X-Logo Kit
Danske FIBR har efterhånden bidt sig fast på det danske marked for high-end cykeltøj.
På hjul af Rynkeby til Paris - Jeg har ikke råd til at lade være!
For fjerde gang har Team Rynkeby-rytteren Torsten Brix sendt sin dagbog til Motionsfeltet. Dette års tur bød på et møde med statsministeren, perfekt cykelvejr, diarre og et voldsomt styrt.
Disse 10 bøger skal du eje under Touren
Juli måned er det oplagte tidspunkt for fordybelse i cykelsporten, når de lange etaper i Tour de France ruller hen over tv-skærmen. Her får du ti oplagte bud på cykelbøger, du kan læse de kommende uger.
Skagen har hele pakken
Med en unik natur, spændende museer og kilometervis af cykelruter er Skagen en oplagt weekenddestination for en ny og anderledes cykeloplevelse. Og indlogerer man sig på Ruths Hotel, venter ren forkælelse, når cyklen er sat i kælderen.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

Takker ! Men der er en bemærkning: Attention: The new integrated BT-DN110 battery or the external battery mount (BM-DN100) is strictly required. Hvad mener de mon med det ? batteriholder: https://www.bike24.com/1.php?menu=1000%2C4%2C39;search=bt-dn110;content=8;product=178433 batteri: https://www.bike24.com/1.php?menu=1000%2C4%2C39;search=bt-dn110;content=8;product=164000 Er spændingen en anden end på 6770-batteriet eller hvad ? Naturligvis skal der strøm til, og dfly kobles jo bare in i sløjfen ved bagskifteren.Jeg vil umiddelbart sige at jeg bruger det fleste gear. Det jeg egentligt er mest i tvivl om er, hvorvidt det vil være mest hensigtsmæssigt bare "at" købe nye klinger, eller om det giver mere mening at skifte hele kranksættet. Og om det er muligt at skifte til andre kranksæt fra Shimano, eller om det skal være identisk til det jeg har nu. Jeg synes sørme det bare ligner lakskader, der er opstået fordi en sten har været med dækket rundt, og derved lavet en ridse i lakken. På de fleste carbonrammer er der et rimeligt lag lak udenpå den lim der holder carbonfibrene sammen, og det ser ud til at det er den lak der er blevet krattet af de tre steder på din ramme. Lige netop omkring kranken er carbonen stærk, og ihvertfald ikke papirtynd, så i dit sted ville jeg tage og lægge lak over revnerne der sikkert kun er kosmetiske. Jeg er rimelig sikker på, at hvis alle tog deres baghjul af raceren og kiggede efter, ville de fleste finde tilsvarende ridser på deres cykler. Når du skriver belastningsskader mener du vel, at stellet er revnet de pågældende steder, og det tror jeg ikke. Der er jeg ikke helt enig, men det jeg nu kommer med som "løsning" har jeg ikke selv prøvet. Jtek laver en dims man sætter på. http://www.jtekengineering.com/shiftmate/

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Boligadvokat