Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Christian Berg 30.11.2017 @ 07:12

Fra den 24. november og frem imod jul præsenterer Feltet.dk og Motionsfeltet.dk en julegaveidé hver dag.

Rolf Sørensen, Bjarne Riis,Tejay van Garderen og Mario Cipollini har alle boet dér - og mange flere har kørt og trænet der. Italien er indbegrebet af cykling og Toscana er indbegrebet af Italien. Fedt landskab, stigninger i massevis, småveje, middelalderlandsbyer, hvor der er et torv med en café i langt de fleste byer, god vin og god mad - og cykling, cykling, cykling.

 

Tag med ned og oplev det hele sammen med Feltet.dk og Danish Biking på en tur, hvor overlæggeren er sat højt, hvad angår indhold og kvalitet.

 

Vi lægger turen, så der både er cykling i bjergene ved Lucca ude ved Middelhavet, hvor vi blandet andet cykler Monte Serra, som var en af Rolf Sørensens foretrukne træningsbakker.

 

Vi vil også cykle i bakkerne inde i landet bag Castagneto Carducci en af dagene. En flot tur på cirka 130 kilometer fra Lucca til Castagneto Carducci. Castagneto Carducci er en lille, hyggelig by på etruskerkysten, som er kendt for at tiltrække nogle af de store navne indenfor cyklingen (blandet andet Andy Hampsten og Davis Phinney - og en gut ved navn Lance Armstrong), fordi det er et fantastisk cykelområde med et fantastisk klima uden ret meget trafik.

 

En af dagene vil vi tage på en tur rundt på øen Elba, som med sit højeste punkt, Monte Capanne 1.018 højdemeter og en kystlængde på 147 kilometer byder på masser af fine cykelveje. Elba er i øvrigt også på Rolf Sørensens liste over foretrukne cykelområder i Italien.

 

 

Pris for denne Italienske lækkerbisken af en cykeloplevelse: 11.900,- kr. Turen kan bestilles her.

 

Denne tur kan ikke sammenlignes med en Mallorca tur, ej heller kan prisen. Vi ønsker at give jer en oplevelse lidt ud over det sædvanlige, så dette er, hvad rejsen indeholder:

 

3 nætter i delt dobbeltværelse på hotel i Lucca-området, inkl. morgenmad

4 nætter i delt dobbeltværelse på hotel i Castagneto Carducci-området, inkl. morgenmad

3 middage på henholdsvis første og sidste dag i Italien samt på dagen, hvor vi cykler til Castagneto Carducci

1 picnic på turen mellem Lucca og Castagneto Carducci

Vinsmagning

Transfer til og fra lufthavnen i Firenze

Cykeltransport i bil fra Danmark og retur

Følgebil på cykeldagene (møder os aftalte steder undervejs)

Energidrik og frugt i følgebilen

Bagagetransport mellem Lucca og Castagneto Carducci

Slanger / lånehjulsæt ved punkteringer

Erfarne turledere

GPS-ruter til download til Garmin

Eventuelt fælles træningstur ved Silkeborg inden afgang med efterfølgende cykelgennemgang og mad/hygge hos Cycle Sport Silkeborg. Tidspunkt aftales nærmere.

 

Der er cykeltransport med bil fra Danmark inkluderet i turen. Opsamlingsrute laves, når en del tilmeldinger er kommet ind, så vi kan komme tættest muligt på flest mulige.

 

Læs mere om denne cykeloplevelse i Toscana.

 

Se flere af Feltet.dk og Motionsfeltet.dks julegaveidéer.

Vejen til Maratona – Amazing Assos
Har du nogensinde leget med tanken om at køre en af de stores Gran Fondo-løb i udlandet? Så er vores artikelserie her - ’Vejen til Maratona’ måske noget for dig.
Vi træner i arbejdstiden - ’Specialized Lunch Ride’
Motion er vigtigt, det kan der vist ikke være den store tvivl om! Men hvordan finder man lige tiden til det i en travl hver dag? Det er en udfordring for mange.
En fascinerende tidsrejse med stålramme og tåclips
Vintagecykling er populært som aldrig før. Hvor det i begyndelsen var store cykelnationer som Italien, Frankrig og Belgien, der stod for vintagearrangementer, har trenden nu bredt sig over det meste af Europa. Lige syd for grænsen - i Ludwigslust nær Schwerin - afvikler man hvert år et af Tysklands største cykelevents, Velo Classico.
Er du klar på en helt ny udfordring?
Et helt nyt managerspil ser dagens lys på Feltet.dk - Efterårsspillet 2018, hvor alle efterårssklassikere og store etapeløb er med.
Strava kan gøre dig til træningsjunkie
Rigtig mange motionister bruger GPS-trackingapps, Facebook-fora eller lignende samlingssteder til at motivere sig selv til at træne mere - ofte med succes.
Læs om fire års cykelpolitik på Motionsfeltet
Motionsfeltet.dk gik i luften for over fire år siden, og det er blevet til en del artikler siden.
En Tour de France-vinder vender hjem
Carlos Sastre deltager igen i Cykelstafetten Spar Nord og Carlos Sastre Classic den 2. September i Rebild - og alle har muligheden for at møde ham.
Produktnyt: ABUS MonTrailer
MonTrailer, den nye offroad-hjelm fra ABUS, øger sikkerheden i offroad-terræn og placerer sig i førerfeltet blandt mountainbike-hjelme på det danske marked. Hjelmen er konstrueret med et utal af teknologier for øje, men går samtidig ikke på kompromis med en brugervenlig komfort.
Test: Garmin Fenix 5x Plus Sapphire
Garmin Fenix 5X Plus Sapphire er et ur, der sætter nye standarder for sportsure, med blandt trådløs betaling og forbedret kortfunktion.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

Det er faktisk endnu bedre end de "frihedslån" der blev tilbud i en anden tråd :-) Kan ikke lige finde det i et tour-blad. Men jeg mener at læse at et firma fik tilladelse til at benytte produkter på World Touren uden at det endnu var i offentlig handel, fordi de kunne starte en produktion op, hvis markedet efterspurgte det. Det er jo en metode at kunne teste beta-udgaver som måske aldrig rammer markedet.Kan så ikke få øje på hvorfor du spørger mig om det. Jeg har skrevet, flere gange, at man må lade de konkrete omstændigheder være afgørende for om man vil reklamere eller ej. I den forbindelse kan man opfinde alle mulige teoretisk omstændigheder der måske, måske ikke, berettiger til at et dæk fejler senere, men der er ikke noget i det Casual har skrevet der giver mig anledning til at tro det. Derfor mener jeg stadig, at man er i sin gode ret til at reklamere over det omtalte dæk. Hvis du tror Casual har undladt, at beskrive omstændighederne sandfærdigt så må du om det, men det gider jeg egentlig ikke diskutere. Du sikkert indvende, at der "må" være sket noget med dækket tidligere siden det pludselig gik i stykker, men så vi over i cirkulære argumenter som ikke fører nogen vegne. Jeg vil også indvende, at selvom et cykeldæk evt har en (lokal) skade fra en kantsten eller et hul i vejen, så må skaden ikke kunne brede sig eksplosivt så der kommer en lang flænge i dækket. Det har jeg heller aldrig oplevet ske med et bildæk. De punkterer og det er det. Det må jeg nok sige, undskyld da. Men jeg synes nu egentlig at din forskning skulle have givet dig svaret. Ad 2 Omkring deres status, så - som somsar skriver - beror det simpelthen på en vurdering fra UCI af hodlets generelle setup, i særdeleshed den økonomiske side. Det kunne du have lsæt dig til på UCI's hjemmeside. Ad 3 (2) Og jo, selv om det er Type1-diabetikere på holdet, så er det min overbevisning at de meget ofte - af den almindelige tilskuer - slås i hartkorn med Type-2-folket og netop derfor bliver deres budskab ekstra stærkt og incitamentet fra arrangørside til at invitere, større. Og holdets ledelse skal da herfra have en thumbs up for deres evne til at overtale arrangørerne. Ad 4 WUT? Jeg har da vist ikke antydet at der foregår noget ulovligt, det må bero på en misforståelse. Ad 5 Ring eller skriv til Jesper Worre og Henrik Jess Jensen for en opdatering på udviklingstrategien for PDR. Men alt i alt; kan du ikke bare nyde at nogen - med en stor pengetank bagved som muliggør det - kører for en værdig sag?

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Boligadvokat