Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Jesper Johannesen 30.04.2018 @ 07:20

Nu kan du være med til at fejre 10 års jubilæet for GIANT'S Ride Like King Event den 4-6. maj.

Hvert år tager Giant og søstermærket Liv et par dage om foråret til at ære firmaets grundlægger King Liu og fejre deres passion for cykling i et event kaldet Ride Like King. I år har Giant 10 års jubilæum med Ride Like King og den løber af stablen den 4-6. maj.
 

"Festlighederne omfatter lokale gruppe cykelture, online fotokonkurrencer, præmier, herunder særlige Ride Like King trøjer, og en kæmpe præmie i form af en Giant eller Liv top landevejscykel. Nyt i år til 10 års jubilæumet er en Ride Like King indendørs cykling oplevelse med Zwift, hvor deltagere over hele verden vil kunne cykle med Giant's grundlægger," forklarer den ansvarlige for Giant Danmark, Kenn Nygaard. 
 

I 2007 kørte King Liu en 15-dages 927 km tur rundt i Taiwan i en alder af 73 år. To år senere tog King i 2009 en endnu længere tur, en 20-dages 1668 km tur gennem Kina. Disse to præstationer markerede en ny fase i Kings liv. Efter at have brugt årtier på at opbygge Giant til verdens største producent af højkvalitetscykler, gjorde han det til sin mission at genoptage sin passion for cykling.

Stærkt statement
Efter at have afsluttet den første tur i Taiwan forklarede King: "At køre bil er for kedeligt," sagde King. "Gang er for langsomt. Kun gennem cykling kan du virkelig opleve skønheden ved denne ø og få disse "once-in-a life-time" oplevelser,
 

For at støtte King's 2009 Tour of China, fra Beijing til Shanghai, organiserede GIant medarbejdere en begivenhed for at fejre deres leders fornyede lidenskab for cykling. "Mange mennesker rejser i biler, med høje hastigheder og lukkede vinduer," sagde King. "Men på cyklen hilser folk hinanden, bygger menneskelige relationer og skaber gradvist et mere fredeligt samfund."
 

I løbet af det sidste årti har King fortsat sin mission om at udforske nye steder på cykel og dele sin besked om de positive virkninger af cykelstilen. Han har gennemført flere langdistanseture og dedikeret meget af sin tid til at opbygge stærkere cykelmiljøer rundt om i verden. Han har kørt gennem steder som Japan og Europa, hvor man gør opmærksom på, hvordan cykling kan forbedre sundheden, reducere forureningen og forbedre livskvaliteten. På hver tur møder King medcyklister og politiske ledere for at lære om vellykket cykelinfrastruktur og diskutere muligheder for at udbrede cykling endnu mere.
 

I 2016, efter 44 år som leder af ​​Giant, trak King sig tilbage. Men den årlige Ride Like King-begivenhed fortsætter med begivenheder, der finder sted over hele verden, organiseret af GIant medarbejdere, detailhandlere, ambassadører og ryttere. Årest tur kommunikeres og deles gennem sociale medier, og den omfatter specielle trøjer, fotokonkurrencer og store præmier.

10 års jubilæumet fejres på Zwift, og du kan være med!

For dette års 10 års jubilæum har Giant indgået partnerskab med Zwift, en online platform til indendørs cykling, som er vært for den første virtuelle Ride Like King.

"Turen foregår fredag ​​den 4. maj kl. 14 og bliver live-streamet over hele verden. Denne 30-minutters begivenhed vil blive struktureret som en "gruppe træning", så alle ryttere forbliver sammen. Deltagerne i denne tur har mulighed for at vinde en speciel Ride Like King trøje og hovedpræmien vil væres en Giant Propel Advanced SL Disc cykel eller en Liv Langma Advanced SL cykel," forklarer Kenn Nygaard.
 

Ti deltagere i Zwift Ride Like King-arrangementet vil vinde en Limiited Ed. Ride Like King-trøje, underskrevet af King. Jerseyen har et specielt design, der fejrer alle kongens præstationer gennem årene og har til formål at inspirere alle ryttere til at være deres egen konge. Uanset om de søger deres egne langtursoplevelser eller sigter mod  at blive bjergkonge på en lokal tur drejer det sig om at søge nye udfordringer.
 

Udover at vinde trøjerne får Zwift deltagere også mulighed for at vinde en Giant eller Liv topmodel landevejscykel. Hovedpræmien vil være en Giant Propel Advanced SL Disc 0 eller Liv Langma Advanced SL 0 cykel, sammen med et certifikat underskrevet af King.
 

GIant og Liv udlodder også præmier til alle der vil dele deres passion for cykling denne weekend.. Giant udlodder 10 Ride Like King limited edition trøjer, underskrevet af King samt 10 Giant Race Day jersey og 10 Liv Race Day Jersey. Det eneste du skal gøre for at vinde er at poste et billede fra din weekend cykeltur med #RideLikeKing hashtag på Facebook eller Instagram.
 

Vi ses derude på veje, stier og i skoven!

GOOD VIBES ONLY – På tur til Giro Rosa
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget der ligner…
Test: Summer Kits – FIBR X-Logo Kit
Danske FIBR har efterhånden bidt sig fast på det danske marked for high-end cykeltøj.
På hjul af Rynkeby til Paris - Jeg har ikke råd til at lade være!
For fjerde gang har Team Rynkeby-rytteren Torsten Brix sendt sin dagbog til Motionsfeltet. Dette års tur bød på et møde med statsministeren, perfekt cykelvejr, diarre og et voldsomt styrt.
Produktfokus: Shimano XTR M9100-serien
Udvalgte medier fra hele verden var inviteret med til præsentation og prøvekørsel af den nye XTR-gruppe i Kranjska Gora, Slovenien. Motionsfeltet.dk var med på de snoede trails.
Disse 10 bøger skal du eje under Touren
Juli måned er det oplagte tidspunkt for fordybelse i cykelsporten, når de lange etaper i Tour de France ruller hen over tv-skærmen. Her får du ti oplagte bud på cykelbøger, du kan læse de kommende uger.
Skagen har hele pakken
Med en unik natur, spændende museer og kilometervis af cykelruter er Skagen en oplagt weekenddestination for en ny og anderledes cykeloplevelse. Og indlogerer man sig på Ruths Hotel, venter ren forkælelse, når cyklen er sat i kælderen.
Weekendtilbud: Fedt cykelbrætspil
Flamme Rouge er et fedt brætspil, der rammer det helt rette tråd fra start. Et moderne hobby brætspil, der formår at fange overraskende mange af cykelsportens små nuancer. Køb det i denne weekend og spar 99,95!
Test: Summer Kits - Rapha Pro Team
Vejen til Maratona –Endelig tid til race!
Har du nogensinde leget med tanken om at køre en af de stores Gran Fondo-løb i udlandet? Så er vores artikelserie her - ’Vejen til Maratona’ måske noget for dig.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

Ingen problemer med at bruge 34-40. Perfekt til lange offroad stigninger med 44mm gravel dæk på asfalt med 10-15kg oppakning. ....34-40 er på 44mm 700c svarere til 34-36 på 25mm. Jeg er sikker på at her er skribenter der er løbet tør for gear med 50/34 & 11/32. En 11/36 er kun ét gear lavere... Jeg skammer mig på ingen måde over at have 50/34-13/40 på min gravel/bike packing låge. Tvivler på jeg kunne have tøffet op af dyb vulkansk aske med procenter på 15-20 stykker over mange kilometer med 50/34-11/32.Ubarmhjertige sidste meter. For min skyld kunne man godt sende mere af den slags, for er da absolut seværdigt. Pedalarmlængde afhænger mest af din benlængde, som vi ikke kender. Udskiftning af pedalarmen vil du næppe mærke den store forskel ved. Så mange bløde pedalarme findes der heller ikke. Men skift af lejer og tandhjul kan du mærke hvis de er slidte. I Danmark mærker du ikke om du har 10 eller 11 tandhjul bagpå. Slet ikke hvis du har monteret en passende gearing. En kina ramme vs en AMBG ramme, det er i begge ender af spektret. Jeg har selv en af hver En 2006 Merlin Works CR fra AMBG, samme hus og svejsere som Litespeed (AMBG har siden solg Merlin brandet fra). Finnish, forarbejdning og forfining er nok det absolut bedste du kan finde i staterne. (Moots, Seven etc indbefattet - Lynskey imponerer ingen havd angår hverken håndværk eller design). Merlin'en er til forskel fra Litespeed'ene et Tom Kellog design der har sit egen full custum shop Spectrum Cycles (+han var involveret i Reynolds Composites udvikling af deres Ouzo Pro & Pro UL gafler - der i dag knap og nap overgås af Enve's gafler). Spectrum's ti rammer svejses i dag hos Seven fordi AMBG ikke længere laver OEM arbejde - ud over for NASA, Har også en custom Kina cross/gravel ramme fra Titanworks - glimrende materialer (gode straight gauge sømløse 3/2.5 rør fra Rikilau i Taiwan). Svesjningerne skal nok holde, de ser pæne ud uden af være i nærheden a min Merlin - men det er blot et spørgsmål om finishing, Rør dimensionerne er identiske mellem de to rammer, vil antage af godstykkelsen visse steder er tyndere end på min Merlin. Forskellen ligger i hvordan rørenes form er manipuleret. Kører egenskaber er selvf anderledes pga den rå geometri - 1cm længere baggaffel, og plads til meget bredere dæk, højere kronrør, 1.4" vs 1.8" kronrør, 1cm længere overør, 1 grad fladere vinkler, 1009mm vs 997mm aksel afstand, 47mm vs 45mm forkrake men samme 71mm BB - forskellen burde være mindre ende den relt er. Merlin'en er super agil og ekstrem stiv i bagenden - en meget vellykket cykel. KIna'en er self mere stabil men mangler overraskende meget stivhed i bagenden der kan mærkes når der klatres i bjerge - Kina'en overraskende langt mindre komfortabel fortil. MIn konklusion er 1.4" kronrør er overkill på en Ti ramme. Kina'en er til through aksler. Tolerancerne på den bagerste through aksel er ikke lige i øjet og Maxel akslen tenderer til at skulle spændes op/i efter et par dage for at knike lyden forsvinder jeg jeg klaterer. Rammen er ikke skæv, og den sporer perfekt - men alligevel. En sidste ting er postmount studserne, tror de var off med 15-20 grader da jeg fik den så jeg måtte ud og købe en god fil da bremseskiven ellers gik på klodserne i både top og bund. Ikke et problem at fixe, men alligvel. 2nd konklusion: Når det drejer sig om titanium er materialer ikke vigtige og de kan sagtens lave gode sjevsninger i Kina - men geometri, even til at bukke, butte og manupulerer Ti's form og ikke mindst evnen til at vælge de rette dimensioner er afgørende. Gaflerne er henholdsvis en TRP tapered på KIna'en og en Real Design fra AMBG. Real'en er også et Tom Kellog design der lægger sig tæt op af Ouzo Pro (og derfor også Serrota's gaffeler idet Serotta overtog Reynolds Ouzo Pro design). Merlin'en er i den meget lette ende - sub 1100g for en ML (svarer til ca 56cm) dvs som en Litespeed T1 - (og jeg vil ikke bytte med en T1 med mindre T1'eren var til skivebremser). KIna'en vejer 1510g for en str 57 med 1.4" kronrør, throgh aksler, diverse studser til både cross og road gear kabling + post mount skiver. ...med andre ord du får hvad du betaler for. Der er ikke den 'zing' jeg regnede med på Kina'en selvom geomtrien er custom (har også fejlberegnet kronrørs højde med en cm og standover højde er i denstore ende med 43mm gravelkings). ...Men jeg vil gerne sælge den - billigt inkl gaffel og Chris King styrfiting :-) da jeg er meget tæt på en endelig beslutning om at købe en Open U.P.

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Boligadvokat