Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Christian Berg 25.05.2018 @ 06:59

Det danske high-end cykelbrand Pronghorn fravalgte ved årsskiftet forhandlerne og nedsatte priserne. Det kan mærkes positivt i et marked, der ellers er blodrødt.

Ved årsskiftet besluttede det danske cykelbrand Pronghorn at fjerne deres forhandlere fra kæden af led frem mod slutkunden. Samtidig udvalgtes en til to modeller i hver kategori til et særligt Best-Buy koncept med nogle skarpe modeller til lave vejledende udsalgspriser.

 

“Vi prøver at matche nogle meget skarpe cykler med nogle meget skarpe priser uden at gå på kompromis med hverken kvalitet, levering eller vores klare værdier og stærke brand,” forklarer direktør Søren Veje Kristensen.

 

Et eksempel på en Best-Buy cykel er den nye testvinder Road Carbon Disc med Shimano Ultegra Di2, Carbon Racing hjulsæt, integreret carbon aerostyr og carbon sadelpind. Den sælges nu for kun 34.990 mod en normalpris på 39.990,-

 

“Vores Di2 Best-Buy er et eksempel på en high-end cykel, der sagtens kunne koste 10.000,- eller 20.000,- mere uden, at det var dyrt. Der er ikke sparet på kvalitet, men til gengæld gør prisen, at vi sælger cirka to til tre gange flere cykler i år end sidste år.” forklarer Søren Veje.

 

I Pronghorn Best-Buy sortimentet indgår også mountainbikes, cykel-cross/gravel cykler og landevejscykler med fælgbremser. De billigste starter ved knap 15.000,- kroner.

 

“Vi har tidligere særligt været udfordret i segmenterne under 20.000,-, fordi vi kun producerer den allerbedste kvalitet i carbonrammer, der jo er meget svære at sælge billigt. Det har vi nu kompenseret for på prisen ved at gå direkte til kunden, samtidig med at vi altså stadig kun producerer toprammer.”

 

Pronghorn sælger nu kun direkte via egen webshop og tre danske showrooms, der ligger i henholdsvis Silkeborg, Middelfart og Allerød. Virksomheden lancerer snart en ny dansk version af deres store webshop, der er designet op omkring den nye prisstrategi. 

 

“Vores nye prispolitik er et forsøg på at skære igennem et blodrødt cykelmarked, der generelt har været præget af urealistisk høje udsalgspriser, der så igen har affødt nogle urealistisk store rabatter senere på sæsonerne.” forklarer Søren Veje og fortsætter:

 

"Vi tror på, at kunderne gerne vil have brands og forhandlere, der er langsigtede i deres strategier og er til stede i mange år. Derfor har vi gjort værdikæden kortere og lanceret realistiske, holdbare og skarpe priser på topcykler.” 

 

Søren Veje afslutter med at forklare, at han oplever, at kunderne ofte er positivt overraskede over det lave prisniveau.

 

Se Pronghorns cykler på www.pronghornracing.com eller ring 23 95 10 00.

Vejen til Maratona – Amazing Assos
Har du nogensinde leget med tanken om at køre en af de stores Gran Fondo-løb i udlandet? Så er vores artikelserie her - ’Vejen til Maratona’ måske noget for dig.
Vi træner i arbejdstiden - ’Specialized Lunch Ride’
Motion er vigtigt, det kan der vist ikke være den store tvivl om! Men hvordan finder man lige tiden til det i en travl hver dag? Det er en udfordring for mange.
En fascinerende tidsrejse med stålramme og tåclips
Vintagecykling er populært som aldrig før. Hvor det i begyndelsen var store cykelnationer som Italien, Frankrig og Belgien, der stod for vintagearrangementer, har trenden nu bredt sig over det meste af Europa. Lige syd for grænsen - i Ludwigslust nær Schwerin - afvikler man hvert år et af Tysklands største cykelevents, Velo Classico.
Er du klar på en helt ny udfordring?
Et helt nyt managerspil ser dagens lys på Feltet.dk - Efterårsspillet 2018, hvor alle efterårssklassikere og store etapeløb er med.
Strava kan gøre dig til træningsjunkie
Rigtig mange motionister bruger GPS-trackingapps, Facebook-fora eller lignende samlingssteder til at motivere sig selv til at træne mere - ofte med succes.
Læs om fire års cykelpolitik på Motionsfeltet
Motionsfeltet.dk gik i luften for over fire år siden, og det er blevet til en del artikler siden.
En Tour de France-vinder vender hjem
Carlos Sastre deltager igen i Cykelstafetten Spar Nord og Carlos Sastre Classic den 2. September i Rebild - og alle har muligheden for at møde ham.
Produktnyt: ABUS MonTrailer
MonTrailer, den nye offroad-hjelm fra ABUS, øger sikkerheden i offroad-terræn og placerer sig i førerfeltet blandt mountainbike-hjelme på det danske marked. Hjelmen er konstrueret med et utal af teknologier for øje, men går samtidig ikke på kompromis med en brugervenlig komfort.
Test: Garmin Fenix 5x Plus Sapphire
Garmin Fenix 5X Plus Sapphire er et ur, der sætter nye standarder for sportsure, med blandt trådløs betaling og forbedret kortfunktion.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

Det er faktisk endnu bedre end de "frihedslån" der blev tilbud i en anden tråd :-) Kan ikke lige finde det i et tour-blad. Men jeg mener at læse at et firma fik tilladelse til at benytte produkter på World Touren uden at det endnu var i offentlig handel, fordi de kunne starte en produktion op, hvis markedet efterspurgte det. Det er jo en metode at kunne teste beta-udgaver som måske aldrig rammer markedet.Kan så ikke få øje på hvorfor du spørger mig om det. Jeg har skrevet, flere gange, at man må lade de konkrete omstændigheder være afgørende for om man vil reklamere eller ej. I den forbindelse kan man opfinde alle mulige teoretisk omstændigheder der måske, måske ikke, berettiger til at et dæk fejler senere, men der er ikke noget i det Casual har skrevet der giver mig anledning til at tro det. Derfor mener jeg stadig, at man er i sin gode ret til at reklamere over det omtalte dæk. Hvis du tror Casual har undladt, at beskrive omstændighederne sandfærdigt så må du om det, men det gider jeg egentlig ikke diskutere. Du sikkert indvende, at der "må" være sket noget med dækket tidligere siden det pludselig gik i stykker, men så vi over i cirkulære argumenter som ikke fører nogen vegne. Jeg vil også indvende, at selvom et cykeldæk evt har en (lokal) skade fra en kantsten eller et hul i vejen, så må skaden ikke kunne brede sig eksplosivt så der kommer en lang flænge i dækket. Det har jeg heller aldrig oplevet ske med et bildæk. De punkterer og det er det. Det må jeg nok sige, undskyld da. Men jeg synes nu egentlig at din forskning skulle have givet dig svaret. Ad 2 Omkring deres status, så - som somsar skriver - beror det simpelthen på en vurdering fra UCI af hodlets generelle setup, i særdeleshed den økonomiske side. Det kunne du have lsæt dig til på UCI's hjemmeside. Ad 3 (2) Og jo, selv om det er Type1-diabetikere på holdet, så er det min overbevisning at de meget ofte - af den almindelige tilskuer - slås i hartkorn med Type-2-folket og netop derfor bliver deres budskab ekstra stærkt og incitamentet fra arrangørside til at invitere, større. Og holdets ledelse skal da herfra have en thumbs up for deres evne til at overtale arrangørerne. Ad 4 WUT? Jeg har da vist ikke antydet at der foregår noget ulovligt, det må bero på en misforståelse. Ad 5 Ring eller skriv til Jesper Worre og Henrik Jess Jensen for en opdatering på udviklingstrategien for PDR. Men alt i alt; kan du ikke bare nyde at nogen - med en stor pengetank bagved som muliggør det - kører for en værdig sag?

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Boligadvokat